• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Зміст:

Насамперед локальне просування необхідне для автосервісів, кафе, салонів краси, магазинів, медичних та ветеринарних клінік, готелів та ресторанів. Така оптимізація рекомендується для місцевих організацій, навчальних закладів, бібліотек, культурних центрів, місцевих ЗМІ та туристичних фірм, які надають послуги для певних регіонів.

Тобто орієнтовані на локальний ринок у певному регіоні.

Основні переваги локального SEO за пунктами:

  • Підвищення впізнаваності бренду. Користувачі бачитимуть ваш логотип на Google Business Profile; Залучення місцевого цільового трафіку за комерційними запитами, а також нових постійних клієнтів;

  • Наявність реальної точки обслуговування на карті підвищує довіру до ресурсів і дозволяє виділити її на тлі конкурентів;

  • підвищення конверсії та обсягу продажу;

  • Компанії з оптимізацією локального SEO більш конкурентоспроможні порівняно з тими, хто його не має.

Розглянемо покроково, що треба робити для оптимізації локального SEO

Оптимізація сайта під локальні пошукові запити

Підберіть ключові слова з використанням гео-запитів.

Для підбору ключовиків використовуйте наступні інструменти: Google Keyword Planner, Semrush, Ahrefs или Serpstat. Вони допоможуть підібрати найбільш релевантні запити для конкретної місцевості.

Необхідно оптимізувати мета-теги та контент під ті географічні назви, які використовуються для продажу та надання місцевих товарів та послуг. Оптимізувати необхідно не лише мета-теги, але й сам контент.

Написання локального контенту

Пам'ятайте, що на контент, який орієнтується на локальний ринок також мусить бути написані за принципом E-E-A-T.

Також при написанні локального контента треба дотримуватися наступних принципів:

  • Створюйте контент, що орієнтований на місцевих користувачів

Застосовуйте ключовіки, що релевантні для місцевих користувачів. Пишіть контент, який буде цікавий для місцевих користувачів. Описуйте місцеви теми та актуальні події та ненав'язливо про товари та послуги, що надає Ваша компанія у цьому регіоні.  Намагайтеся органічно зв язати такі події з товарами та послугами.

Наприклад можна розповісти про цікаві екскурсії, які надає компанія у певному місті.

  • Публікація локальних новин, інтерв'ю, відгуків місцевих експертів

Публікуйте локальні новини, повідомлення про  події на Вашому сайті. Це також допоможе у просуванні Вашого бізнесу у місцевих пошукових результатах. Регулярно пишіть про новини, що стосуються Вашої галузі у Вашому географічному регіоні, розповідайте про місцеві заходи та події, публікуйте інтерв'ю з місцевими представниками бізнесу, експертами, а також відгуки місцевих користувачів.

Такий контент буде цікавим для місцевих користувачів і може привернути їхню увагу до Вашого сайту.

Регулярно оновлюйте блог.

Мікророзмітка для локальної SEO оптимізації

Використовуйте мікророзмітку. Її треба розміщувати на сторінках “Про нас” та “Контакти”.
Крім того її можна використовувати на кожній сторінці, де є інформація про Вашу компанію. Наприклад, якщо Ви маєте присутність у деяких населених пунктах, то й розміщувати інформацію можна на окремих сторінках.

Мікророзмітка має такий вигляд, підставте у неї свої дані 

<div itemscope itemtype="http://schema.org/LocalBusiness">
  <h2 itemprop="name">Назва бизнеса</h2>
  <div itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
    Адрес: <span itemprop="streetAddress">Вулиця, номер будинка</span>,
    <span itemprop="addressLocality">Місто</span>,
    <span itemprop="postalCode">Індекс</span>,
    <span itemprop="addressRegion">Область</span>,
    <span itemprop="addressCountry">Країна</span>
  </div>
  <div itemprop="openingHours" itemscope itemtype="http://schema.org/OpeningHoursSpecification">
    <span itemprop="dayOfWeek">Понеділок</span> - <span itemprop="opens">10:00</span> до <span itemprop="closes">19:00</span><br>
    <span itemprop="dayOfWeek">Вівторок</span> - <span itemprop="opens">10:00</span> до <span itemprop="closes">19:00</span><br>
    <span itemprop="dayOfWeek">Середа</span> - <span itemprop="opens">10:00</span> до <span itemprop="closes">19:00</span><br>
    <span itemprop="dayOfWeek">Четвер</span> - <span itemprop="opens">10:00</span> до <span itemprop="closes">19:00</span><br>
    <span itemprop="dayOfWeek"> П'ятниця </span> - <span itemprop="opens">10:00</span> до <span itemprop="closes">19:00</span><br>
    <span itemprop="dayOfWeek">Субота</span> - <span itemprop="opens">10:00</span> до <span itemprop="closes">17:00</span><br>
    <span itemprop="dayOfWeek">Неділя</span> - <span itemprop="opens">вихідний</span>
  </div>
  Телефон: <span itemprop="telephone">+380123456789</span><br>
  Email: <span itemprop="email">info@business.com</span><br>
  Сайт: <span itemprop="url">http://www.business.com</span><br>
  Опис: <span itemprop="description">Короткий опис бізнеса.</span>
</div>

Онлайн-репутація

До неї відносяться наступні фактори:

  • Перевірка рейтингу та відгуків на сайтах, присвячених бізнесу (наприклад, Yelp, Tripadvisor, Zomato);

  • Відповіді на відгуки користувачів;

  • Створення позитивної онлайн-репутації та усунення негативних відгуків.

Локальний лінкбілдінг

Локальний лінкбілдінг - це спосіб нарощування посилальної маси завдяки місцевих блогів, сайтів, телеграм та ютуб каналів, тощо.

Це дозволить підвищити видимість Вашого сайту в пошуковиках на локальних запитах, привабити місцеву цільову аудиторію.

Розглянемо методи локального лінкбілдінгу

Отримання посилань з місцевих сайтів та блогів

Шукайте місцеві сайти та блоги, які працюють за профілем.

Наприклад, роблять огляди товарів та послуг у Вашому регіоні. Запропонуйте їм розмістити в них Вашу статтю з цікавою темою та посиланням на Ваш ресурс.

Не забувайте про зовнішні посилання на  локальні ресурси

Ми вже зазначили, що розділи “Блог” та “Новини” треба регулярно оновлювати.

Тож пишіть у “Новинах”  повідомлення про всілякі профільні місцеві заходи, при цьому розміщуйте зовнішні посилання на організаторів та учасників цих заходів.

При цьому у Вас з'явиться нагод на обмін посиланнями з ціма заходами та його учасниками.

Важливо пам'ятати, що якість посилань має велике значення для ефективності лінкбілдингу. Тому слід прагнути отримати посилання від сайтів з високою авторитетністю, релевантній тематиці Вашого сайту та з гарною репутацією у пошукових системах.

Доменне розширення та локальне SEO оптимізація

При обранні домена, а також донорів для зовнішнього просування необхідно враховувати його розширення, оскільки це може впливати на локальну оптимізацію.

Розширення має відповіждати країні та регіону у якому буде просуватися сайт. 

  • .kiyv.ua - це  укарїномовне доменне ім'я, яке вказує на географічне розташування у Києві. За прогнозами цікавість до цього розширення буде зростати. 

  • kiev.ua - це російськомовне доменне ім'я для локального SEO просування для аудиторії з Києва.

  • .lviv.ua - це доменне ім'я, яке вказує на географічне розташування у Львові. Це також може бути корисним для локального SEO, якщо ви хочете залучити аудиторію зі Львова.

  • .dp.ua - це доменне ім'я, яке вказує на географічне розташування у Дніпрі. Це може бути корисним для локального SEO, якщо ви хочете залучити аудиторію з Дніпра.

  • kh.ua - це доменне ім'я, що вказує на географічне розташування у Харкові. Це може бути корисним для локального SEO, якщо ви хочете залучити аудиторію з Харкова.

  • .od.ua - це доменне ім'я, яке вказує на географічне розташування в Одесі. Це може бути корисним для локального SEO, якщо ви хочете залучити аудиторію з Одеси.

А ось домен .com - універсальний та підходить для просування як міжнародний для декількох країн та регіонів.

Але зазначимо, що якщо Ви плануєте розширятися, та працювати по всій Україні, то варто одразу замовляти домени .com.ua  або .ua.

Також варто “бронювати” за собою одразу декілька розширень, щоб захистити своє доменне ім'я від несумлінних конкурентів. 

Оптимізація Google Business Profile

Одним з найголовніших інструментів для локального SEO просування є Google Business Profile. Це ніби довідник про компанію. Розглянемо, як його треба оптимізувати.

Як Гугл ранжує компанію у видачі GBP?

Це залежить від релевантності контенту та географічного розташування.

Якщо користувач увімкнув геолокацію на своєму смартфоні, то пошукова система видасть ту компанію, яка географічно знаходиться ближче до користувача.

Але не завжди, якщо система вирішить, що компанія, яка розташовано більш віддалено більш релевантна для пошуку, вона покаже іі вище, ніж ту, що географічно знаходиться ближче, але є менш релевантною.

Як приклад візьмемо GBP компанії “Капрікон” це магазин туристичного спорядження.

Ось так виглядає сайт магазина у GBP, якщо просто внести його назву у пошуковій системі.

Ми можемо побачити:

  • Місце на карті;

  • Адресу;

  • Фото екстерєру;

  • Товари та категорії;

  • Графік роботи та завантаженості;

  • Посилання на відгуки;

  • Координати схожих магазинів.

При якісно оптимізованому  Google Business Profile можно потрапити і у розширені результати пошуку.

Що треба вказати для релевантного налаштування картки?

Розглянемо це за пунктами:

  • Реальну фізичну адресу. Яка була підтверджена;

  • Точний графік роботи для кожного. В тому числі й перерви та вихідні;
    Приймайте повідомлення від користувачів. Активуйте цю функцію тільки у тому випадку, якщо зможете оперативно відповідати на їх повідомлення. Але це буде великим плюсом для ранжування;
    Зробіть стислий опис діяльності компанії. До 750 сімволів;

  • При заповненні профілю компанії використовуйте релевантні ключові слова з семантичного ядра. 

Остерігайтеся переспама!;

  • Завантажте оригінальні, якісні та реалістичні фото. Екстерєр, інтерєр, фото виробів, товарів та продукції;

  • Оберіть додаткові категорії. Після реєстрації Ви можете їх змінити, а також обрати додаткові. Категорія повідомляє пошуковій системі до якої сфери відноситься Ваша компанія. А користувачі можуть знаходити Вас за релевантними запитами. 

  • Також Гугл використовує назву категорії для відображення спеціального маркера на карті;

  • Для компаній різних категорій доступні додаткові функції, що залежать від роду діяльності підприємства, наприклад: категорія готеля за кількістю зірок, ресторани - посилання на меню та бронювання столиків, для салонів краси та клінік - список послуг та послуги попереднього запису;

  • Якщо треба відредагуйте регіон обслуговування. Можна додати додаткові міста та адреси філіалів;

  • Також Ви можете змінювати графік роботи;

  • Вкажіть урл адресу сайту. Хоча, якщо його немає, то деякий час можна користуватися лише GBP та/або маркетплейсом. Також можно вказати і додаткові посилання на Ваш ресурс.

  • Використовуйте атрибути для додаткової інформації. Набір додаткових атрибутів може відрізнятися для компаній різних категорій та сфер діяльності;

  • Використовуйте FAQ. Зробіть перелік питань, які користувачі задають найчастіше та дайте лаконічну відповідь на их;

  • Повідомте, коли Ви відкрилися або збираєтесь відкриватись. Великий термін праці на ринку - це один з факторів довіри від клієнтів. А якщо тільки збираєтесь відкриватись, то пишіть дату на майбутнє, це проінформує Ваших майбутніх клієнтів;

  • Регулярно оновлювати фото розділ актуальними фотками. Це можуть бути як нові товари, або послуги, так і фотки зі свіжих заходів та акцій;

  • Пам'ятайте, що вся інформація на картці має бути реальною, особливо контактна;

  • Обов'язковий елемент - це логотип та обкладинка;

  • Фото та відео викладу виконуйте за вкладками: фото логотипа, интерьера, фасада меню та інше;

  • Регулярно моніторте, чи не з'явився на Вашу картку дубль. Це можуть зробити як не добросовісні конкуренти, так без злого наміри колеги, не знаючи, що картка вже існує. Якщо дублікат з'явився, то його треба видалити, якщо підтвердити право власності на оригінал.

Не замовляйте фальшивих відгуків

Не намагайтеся обдурити пошукову систему та замовити фальшиві відгуки за гроші на біржах. Такі повідомлення будуть видалятися.

Працюйте з відгуками за наступними принципами:

  • Обов'язково реагуйте на нові відгуки. Як позитивні, так і негативні;

  • Не намагайтеся користувачам пропонувати видалити негативний відгук за винагороду. Принаймні не робіть цього через картку компанії;

  • Для реального відгуку з реальними фотками та відео можна запропонувати  користувачу в подарунок свій певний недорогий товар, чи послугу, а за це попрохойте його залишити свій відгук про користування на власному досвіді

Сайт-конструктор та GBP

Для тих, хто ще не має власного сайту GBP надає можливість генерувати свій односторінковий варіант.

Доречі FREEhost.UA також може запропонувати свій конструктор сайтів, завдяки йому Ви зможете створити сайт без навичок програмування, та отримати власну корпоративну пошту.  На сторінці Ви знайдете і відеоінструкцію з прикладом, як користуватися конструктором.

Є три рівня доступу до управління GBP:

  • Власник - повний доступ без обмежень. Може запрошувати або видаляти інших користувачів;

  • Адміністратор - може робити усе, крім додавання інших користувачів;

  • Менеджер - має доступ редагувати контент на GBP. Додавати та видаляти матеріал.

Гугл дозволяє вести  статистику а саме:

  • Скільки користувачів взаємодіяло з карткою компанії;

  • Як саме взаємодіяли;

  • Скільки разів проклали маршрут, переходили на сайт с картки компанії та телефонували з картки компанії;

  • А також кількість бронювань, відгуків та інше.

Використовуйте статистику для оцінки результатів своєї праці. Робіть висновки, які дії який результат дають. Що треба додати чи змінити.

Додайте нове відео або опис та подивіться, як це вплинуло на статистику.

Оптимізація Google Business Profile для компаній, що надають послуги онлайн

А що робити компаніям, які надають онлайн послуги? 

Наприклад хостингові, продуктові, інтернет-провайдери, ті, що надають консультації та інше.

Вони також можуть зареєструватись на Гугл картах, головне, щоб в них була фізична адреса.

Розміщуйте на картці ту саму інформацію за тими самими принципами, що зазначені вище.

Як приклад оформлення можемо надати оформлення картки Google Business Profile FREEhost.UA.

Заходьте, знайомтеся та робіть за аналогією.

Також рекомендуємо наступні сервіси:

  • Bing Places;

  • Moz Local;

  • BrightLocal.

Ці аналогічні сервіси та інструменти використовуються для управління локальним пошуком, які дозволяють бізнесам контролювати та керувати своїми списками компаній на різних платформах та підвищувати свою онлайн-видимість у локальних результатах пошуку. Вони також надають аналітичні дані, що допомагають покращити ефективність локальної SEO-оптимізації. 

Висновки

У статті ми розглянули, як використовувати місцевий SEO для просування свого бізнесу.

У статті детально описані різні стратегії, які допоможуть покращити позиції вашого сайту в пошукових системах, а також підвищити впізнаваність вашого бренду у регіоні. 

Також ми розгорнуто описали, як оптимізувати картку Google Business Profile.

Висновок зі статті полягає в тому, що використання місцевого SEO може значно покращити видимість вашого бізнесу у пошукових системах та залучити більше потенційних клієнтів.

Стаття корисна для всіх, хто зацікавлений у просуванні свого бізнесу на місцевому ринку.

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

Дата: 23.05.2023
Автор: Яременко Владислав за радакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA