• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Дізнайтеся про основні SEO тренди на 2025 рік

Зміст:

SEO оптимізація залишається основним фактором просування товарів та послуг через інтернет. У 2025 році цей вплив прогнозовано стане ще більшим.

Нові технології, штучний інтелект (AI), алгоритм на основі машинного навчання, голосовий пошук суттєво змінюють підходи до просування сайтів. При цьому поведінка користувачів стає все складнішою. Вони чекають миттєвого доступу до інформації, персоналізації досвіду користувача, зручності користування.

Такі тренди вимагають, щоб SEO-спеціалісти постійно адаптувались до нових трендів, щоб залишатися конкурентоздатними. 

У цій статті ми розглянемо основні тренди SEO оптимізації на 2025 рік.

Якісний контент E-E-A-T як підґрунтя для успішного просування

Як завжди - контент всьому голова. Він мусить відповідати принципу (Досвід-Експертність-Авторитетність-Трастовість). Контент мусить бути релевантним та актуальним.

Experince - Досвід. Необхідно продемонструвати власний досвід користування певним товаром, послугою чи явищем. Це можно зробити як від імені автора, так навести відгук користувачів та експертів.

Expertise - експертність. Матеріал мусить бути створений профільним та компетентним  автором.

Authoritativeness - авторитетність. Цей показник вказує на скільки авторитетним є автор та сам текст у статтях. Для цього використовуйте посилання на авторитетні джерела. Посилання мусять бути як вхідними, так і вихідними. Бажано, щоб автор згадувався у рецензіях та рейтингах.

Попросіть Вашого автора розмістити посилання на Ваш сайт та його статті у себе в портфоліо.

Trustworthiness - надійність. Вкажіть реальні факти, цифри з надійних джерел. Це вкаже на те, що контент заслуговує на довіру.  

Також необхідно створити окрему сторінку з авторами-експертами статей, їх контактами та портфоліо робіт. 

Регулярне оновлення контенту

Як вже було зазначено раніше, контент мусить бути актуальним. Тому його необхідно регулярно оновлювати. Це стосується як комерційних сторінок, так і інформаційних.

Регулярно оновлюйте FAQ,  WIKI, новини, блог. Повідомляйте про нові товари та послуги, використовуйте для цього електронну пошту, соціальні мережі, месенджери.

Мультимедійний контент

У сучасних реаліях контент мусить містити мультимедійний контент. Він підвищує тривалість сеансів,  кліків, увагу користувачів. До такого контенту відносяться:

Відео. Робіть відеоогляди, інструкції, інтерв'ю. Можна перевести текстову статтю у відеоформат та навпаки.

Подкасти.  Потрібні для залучення нової аудиторії, яка віддає перевагу аудіо формату.

Інфографіка.Наочно спрощує сприйняття складної інформації.

У 2025 році сайти, які містять мультимедійний контент та дотримуються принципів E-E-A-T, будуть впевнено займати верхні позиції у пошуку.

Голосовий пошук

Голосовий пошук продовжує набирати обертів завдяки використанню голосових асистентів та смартфонів та інших гаджетів. За прогнозами у 2025 році значна кількість запитів буде здійснюватися за допомогою голосових запитів.

Рекомендації з оптимізації під голосовий пошук слід використовувати:

  • Низькочастотні запити з довгим хвостом.

  • Інформаційні запити, які починаються з форм: “Як зробити?”, “Що таке?”, “Як підібрати?”, “Де купити поруч зі мною?”, “Де знаходиться?” та інше.

  • Структуруйте текст. Використовуйте FAQ з мікророзміткою Schema.org.

  • Запити мають бути природними та мати розмовну форму.

  • Сайт, що добре адаптований під мобільні пристрої. Тому що основна доля голосових запитів здійснюється через мобільні пристрої.

для детальнішого ознайомлення рекомендуємо ознайомитися зі статтею “Як підвищити ранжування та видимість сайту за допомогою оптимізації під голосовий пошук”.

Локальне або місцеве SEO

Локальна SEO в 2025 році продовже мати велике значення для оптимізації сайтів компаній. Особливо це стосується малого та середнього бізнесу та мають фізичні представництва.

Локальне SEO - це оптимізація під користувачів, які з мобільних пристроїв шукають послуги та товари, що знаходяться поруч. 

Особливості локального пошуку:

  • Використання геолокації під час пошуку.

  • Високе значення мають реальні відгуки клієнтів та користувачів.

  • Пошукова система любить своєчасне оновлення Google Business Profile. Повідомляйте про нові товари та послуги.

Google Business Profile - це нова назва та покращена версія Google My Business.

Коротко про оптимізацію локального SEO:

  • Усі контактні дані мусять бути актуальними та повністю заповненими. Це адреса, телефон, сайт, графік роботи.

  • Регулярно публікуйте оновлення: акції, новини, фото.

  • Працюйте з відгуками та запитаннями. Реагуйте та давайте відповіді, в тому числі на негативні коментарі. Запобігайте фальшивих платних відгуків.

Для докладного ознайомлення рекомендуємо статтю: “Оптимізація локального SEO для зростання бізнесу”. У ній Ви дізнаєтесь, що робити з локальним SEO компаніям, що надають свої послуги онлайн. В принципі, їх теж можна ним користуватися, докладніше у статті.

Роль AI в персоналізації пошукових результатів для локального SEO

Штучний інтелект допомагає пошуковим системам надати користувачам максимально релевантний результат.

Він враховує:

  • Історію запитів користувача.

  • Його поведінку та особисті переваги.

  • Географію компанії, графік роботи, асортимент та доступність послуг.

Локальне SEO - це не лише спосіб залучити живий трафік, але й підвищення довіри та впізнаваності бренду.

Компанії, що активно використовують Google Business Profile  та активно взаємодіють з користувачами отримують добрі конкурентні переваги.

Штучний інтелект та машинне навчання

Штучний інтелект (AI) та машинне навчання у 2025 році продовжать впливати на алгоритми пошуку та SEO оптимізацію.

Спеціалістам з оптимізації необхідно це враховувати.

Експерт Брюс Клей закликає розглядати штучний інтелект як допоміжний інструмент, а не як основу SEO-стратегії.

Як Google використовує AI?

Gemini (чат-бот)

Чат-бот зі штучним інтелектом (раніше він називався Bard), що розроблений компанією Google. Це аналог Chat GPT.

Multitask Unified Model (MUM)

Multitask Unified Model - скорочено MUMперекладається як "двонаправлені уявлення кодувальників від трансформерів".  Це технологія, яка дозволяє Google розуміти природну мову краще ніж раніше.

Алгоритми ранжування на основі AI

Алгоритми RankBrain, BERT використовують штучний інтелект для аналізів семантики та контексту запитів, що дозволяє пошуковій системі розуміти нюанси формулювань, а контексті довгих та складних запитів.

Оптимізація контенту під  AI

Ці стандартні принципи сучасного SEO зазначені вище у статті стосовно оптимізації контенту. 

Це якість та релевантність, структурування тексту, мультимедійність, динамічне оновлення контенту.

До цього варто додати наступне:

  • Розвивайте зміст навколо кластерів запитів.

  • Враховуйте синоніми, варіанти формулювань та популярні питання.

У 2025 році варто очікувати на те, що і в українському Google пошукові результати у вигляді контенти, що згенерований чат-ботом.

Рекомендуємо ознайомитися зі статтями:

Як ChatGPT можна використовувати для SEO - тут.

Використання ChatGPT у SEO: оновлений матеріал та нові можливості - тут

Використання AI, адаптація під мобільні пристрої, якісний контент та адаптація під зміни - ключ до успіху.

Тенденції лінкбілдінга у 2025 році

Для докладнього ознайомлення рекомендуємо статтю: "Лінкбілдинг 2025: Актуальні стратегії та ефективні методи".

Пошукові системи змістили свій акцент з кількості посилань на їх якість та релевантність. Перевага надається на природній приріст посилань, коли користувачі вважаючи Ваш контент цінним, самі розміщують посилання на Вас.

Кількість важливіше за якість

Пам'ятайте про наступні тези:

  • Важливі не тільки вхідні посилання, але й вихідні. Посилайтеся на авторитетні та релевантні джерела.

  • Краще декілька вхідних посилань з авторитетних донорів, ніж велика кількість спамних посилань низької якості.

  • Особливу якість мають концептуальні посилання, які органічно вписуються у контент. 

  • Практикуйте обмін посиланнями. Знайдіть матеріал в авторитетного експерт, обробіть та розвиньте його тези у великій статті та дайте у ній посилання на автора, далі запропонуйте щоб, цей автор дав посилання від себе на Вашу статтю. С пропозицією своїм читачам ознайомитися з нею.

Природний приріст посилань

Для природного приросту посилань дотримуйтеся наступних тез:

  • Ефективний спосіб природного приросту - це високоякісний контент, коли користувачі самі хочуть цитувати Ваш матеріал.

  • Користуйтеся обміном посиланнями, інформаційним партнерством, оглядовими статтями. Дуже бажано, щоб статті не мали явно рекламного характеру.

Соціальні сигнали

Взаємодія з соціальними мережами не є прямим фактором ранжування, але впливає на видимість контенту та підвищує шанси отримання посилань.

Публікація контенту з посиланнями з активною аудиторією підвищує зростання посильної маси та залучає живий трафік на сайт.

Внутрішня перелінковка

Налаштуйте якісну внутрішню перелінковку, завдяки цьому можна покращити пошукові показники, навіть якщо нарощування зовнішньої посилальної маси буде не таким швидким, як Вам хочеться.

Чек-лист :”Перелінковка та просування сайту за допомогою застарілого контенту завдяки 301 редиректу”.

Технічне  SEO

Як і у попередні роки, у 2025 році технічне SEO залишиться важливим фактором ранжування завдяки посиленню ролі Core Web Vitals. Тому що основна доля користувачів  відвідує сайти з мобільних пристроїв.

Постійно слідкуйте, щоб показник Core Web Vital відповідав вимогам пошукової системи. Докладніше про це читайте у статті “Core Web Vitals: що це таке та як працює”.

Google продовжує акцентувати увагу на швидкості завантаження, зручності взаємодії та стабільності візуального відображення, що безпосередньо впливає на ранжування сайту.

Mobile-First SEO

Щоб сайт відповідав критеріям Mobile-First слід дотримуватись певних рекомендацій.

Перелічимо їх:

  • Використовуйте адаптивний дизайн, який однаково добре працює як на стаціонарному комп'ютері, так із мобільних пристроях.

  • Переконайтеся, що всі кнопки, форми та посилання зручні та працюють за допомогою сенсорного екрану.

  • Переконайтеся, що Google боти мають вільний доступ до мобільної версії сайту.

  • Регулярно перевіряйте мобільну версію за допомогою спеціальних сервісів. Їх перелік Ви знайдете тут.

  • Увесь контент (текст, картинки та медіафайли) повинні швидко та правильно завантажуватися выдповыдно до вимог Core Web Vitals.

Виходячи з вищезазначеного Mobile First -  це не просто тренд у 2025 році - а сувора необхідність для ефективної SEO оптимізації.

Швидкість завантаження сторінок

Висока швидкість є важливим фактором ранжування для пошукових систем та факторам зручності користування для користувачів.

Для оптимізації швидкості завантаження необхідно:

  • Мінімізувати кількість переадресацій (редирект 301 та 302).

  • Мінімізувати використання важких елементів (великі зображення та відео). Для пакетного стиснення зображень користуйтеся сервісом https://www.iloveimg.com/uk/compress-image/ .

  • Використовувати сучасні формати зображень WebP та AVIF.

  • Впровадження технології кешування.

Докладніше про оптимізацію швидкості завантаження читайте у статті: “Від чого залежить швидкість завантаження сайта?”.

Технічний аудит

Крім Core Web Vitals та швидкості званатаження слід пам'ятати і про технічні та юзабіліті аспекти роботи сайту.

До коректної технічної роботи відносяться багато факторів.

Наведемо дякі з них. На сайті мусять бути відсутні такі помилки:

  • Дублювання сторінок.

  • Биті посилання 404.

  • HTML-помилки.

Технічний аудит можна проводити як вручну за допомогою чек-листа, так і за допомогою сервісу Serpstat.

Вплив блекаутів на SEO оптимізацію у 2025 році

Блекаути та перебої з енергозапезепеченням внесли свій вплив на тренди SEO оптимізації сайтів.

Такі умови - це виклик та потреба адаптації бізнесу у цифровому просторі.

Основні тенденції, які виникли у SEO після відімкнення електроенергії:

  1. Зниження активності користувачів.

Через вимкнення користувачі стали менше відвідувати сайти, що безпосередньо вплинуло на такі показники, як трафік, тривалість сеансів, кількість кліків, CTR та інше. Особливо у пікові періоди блекаутів. 

Особливо це відчули компанії з локальною аудиторією.

На даному графіку наочно продемонстровано зростання кількості кліків після припинення відключень електроенергії.

За період 17.09-17.10.24 - 18,0 тис. кліків.

За період  17.08-17.09.24 - 17.3 тис. кліків.

Маємо зростання кількості кліків  на 4%.

  1. Потрібно не намагатися забезпечити стабільність розміщення локально, а переносити ресурси у дата-центри. Якщо сервер стоїть локально, і відключається, коли немає електрики, або інтернет-провайдер не витримує довгих відключень, це погано впливає на позиції сайту.

  2. Неможливість роботи спеціалістів з підтримки та оптимізації сайтів.

Якщо немає електроживлення, то відповідно і спеціалісти вчасно можуть оновлювати контент, нарощувати посилальну масу та проводити інші роботи з оптимізації.

Дізнайтеся більше про вплив відключення електроенергії на просування сайтів у статті "SEO в умовах блекаутів в Україні".

Адаптація

  1. Інвестування у стійку інфраструктуру.

Перенос сайту до надійного хостингу з резервним живленням та збереженням даних.

Рекомендується розміщувати у дата-центрі, а не локально вдома чи у офісі.

Забезпечити резервне живлення для сервера, якщо Ви розміщуєте сайт на власному сервері.

  1. Оптимізація швидкості завантаження.

В умовах нестабільного енергоживлення важливо, щоб сайт завантажувався максимально швидко, навіть при слабкому з'єднанні.

  1. Робота з контентом завчасно.

В умовах відключень бажано запланувати автоматичне завантаження нового  контенту, щоб бути незалежним від наявності світла при традиційній публікаціях у ручному режимі.

  1. Автономні інструменти для оптимізації.

У складних умовах робить акцент на інструментах, які працюють офлайн на не потребують обов'язкового підключення до мережі. 

  1. Фокус на локальні запити.

Адаптуйте контент під локальні запити. Під час блекаутів залучайте локальну аудиторію.

  1. Працюйте з мета-тегами.

Для бізнесу з фізичними точками додайте інформацію про Вашу доступність та енергонезалежність.

Приклад:

TITLE:

Кафе “Затишок” с генератором та зарядкою смартфонів на метро Харківська у Києві

DESCRIPTION:

Затишне місце для роботи та відпочинку. Безкоштовний Wi-Fi та заряджання пристроїв

  1. Працюйте з корисним контентом.

Під час складної ситуації з енергетикою регулярно поповнюйте сайт корисним тематичним контентом. Він мусить бути корисним, наприклад розмістіть статтю на тему: “Топ-5 пристроїв для роботи програмістів під час блекаутів. Корисні рішення та поради”.

Висновки

Ми розглянули основні тренди оптимізації сайтів на 2025 рік.

З вищезазначеного можна зробити наступні висновки та оптимізації:

  • Використовуйте аналітики та автоматизацію. Крім стандартних сервісів GA4 та GSC для автоматизації рутиних задач користуйтеся Ahrefs,  Serpstat.

  • Розміщуйте якісний та релевантний контент E-E-A-T та регулярно оновлюйте його, в тому числі вже готові статті.

  • Намагайтеся, щоб нарощування посилальної маси було природним, щоб донори самі посилалися на Ваш якісний контент.

  • Оптимізуйтесь під локальний пошук.

  • Інвестуйте у підвищення кваліфікації SEO спеціалістів. Беріть участь у тематичних вебінарах, стрімах, слідкуйте за новинами, підключайтеся до тематичних спільнотах у соціальних мережах.

  • Постійно слідкуйте за оновленнями пошукових алгоритмів, внесенням змін та адаптуватися до них.

Комплексне дотримання цих принципів - ключ до успіху!

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

 
Дата: 02.01.2025
Автор: Яременко Владислав под редакцией Евгения Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA