• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Домен .com - походження, призначення та альтернативи

Зміст

Ми звернулися до цієї теми у зв’язку із нещодавньою публікацією у щоденній британській газеті Daily Mirror, присвяченій питанню відповідності доменного розширення .com тій або іншій групі Інтернет-ресурсів. Журналісти також акцентують увагу на загальній необізнаності користувачів та, навіть, власників сайтів щодо призначення вказаної доменної зони .com. Спробуємо і ми у свою чергу трохи поміркувати на цю тему, щоб розставити всі крапки над «і».

Загальні відомості

Домен .com відноситься до доменної зони верхнього рівня та, відповідно до специфікацій RFC 920 та RFC 1591, призначений для використання лише у комерційних цілях. Поточна управляюча компанія зони та офіційний реєстратор – Verisign. Домен був представлений Інтернет-спільноті та широкій громадськості на початку січня 1985 року.

У перші роки з дня утворення доменної зони, розширення .com використовувалося строго за призначенням, тобто, комерційними компаніями для відповідних потреб. На протязі перших двох років існування його власниками стали такі світила світового бізнесу, як Intel, IBM, Xerox, Adobe, Apple, Philips та багато інших. Це було престижно, а головне – дієво для потреб розширення бізнесу та ринків збуту продукції. Тепер про компанію – виробника, наприклад, комп’ютерного обладнання міг дізнатися кожний мешканець Планети, набравши у адресній строчці браузера фразу: «комп’ютер».

Таким чином, домен .com поступово ставав ознакою успіху та мірилом відповідності компанії певним критеріям, формуючи при цьому певне коло обраних або касту найкращих. Однак, у середині 90-х років реєстраторами доменної зони було зняте обмеження на можливість придбання домену лише комерційними організаціями. Тепер його міг придбати будь-хто без будь-яких обмежень. І, хоча, рівень престижності доменного імені трохи знизився, попит на нього залишився і, навіть, почав зростати шаленими темпами.

Пік популярності доменного розширення прийшовся на кінець дев’яностих – початок двохтисячних років. Саме в цей період, за повідомленням управителів зони були розкуплені всі трьох- та чотирьох-символьні імена. Однак інтерес до неї все одно не згасав. В результаті, станом на початок 2010-го року загальна кількість сайтів у доменній зоні .com досягла позначки майже у дев’яносто мільйонів одиниць. Такий успіх ще не супроводжував ні один домен.

До її складу, зокрема, входили наступні веб-ресурси: 14 % – онлайн-комерція; 5% – розважальні веб-сайти; 3,6% – веб-ресурси, котрі здійснюють різноманітні фінансові операції; 1,8 % – веб-сайти спортивної тематики. Усі інші сайти мали різноманітне призначення.

Чи використовується зона .com за призначенням

Як вже зазначалося, до середини 90-х років організаторами підтримувалася жорстка політика, щодо відповідності веб-ресурсів призначенню доменної зони. Але після скасування цих вимог ситуація змінилася. Це видно з інформації про склад веб-ресурсів, наведеної вище. Нині мета вашого Інтернет-проекту може бути якою завгодно, але він все одно, скоріш за все, буде мати сайт із розширенням .com. Це, мабуть вже на генетичному рівні. Саме це обурило відвідувачів американської соціальної мережі Reddit, де обговорювалося питання використання вказаного домену. Цитати з їх висловлюваннями були потім надруковані у Daily Mirror.

Наприклад, один з користувачів пише: «Раніше в США були тільки .gov, .net, .org, .com, ... . Однак кілька років тому, усе це пішло в небуття, коли люди отримали можливість ставити в кінці адреси все що завгодно. Тепер вони не мають жодного значення».

Отже, «Тепер вони не мають жодного значення», і це є ключова фраза, з якою ми повністю погоджуємося. Нині значення розширення .com повністю знівелювалося. Його можна тепер обирати хіба що для того, щоб не відрізнятися від основної (сірої?) маси сайтів та мати гарне написання літер назви ресурсу на візитній картці. От і все.

І хоча й донині не стихають суперечки навколо питання походження абревіатури .com, котре підняв всесвітньо відомий «інтернетник» Джек Хаверті, зазначивши, що «він початково означав «компанія», а не зв’язок між ними», це вже не має ніякого значення.

Чи є альтернатива домену .com

Так, альтернатива є, наприклад, це зона .biz. Але, поки що вона не отримала значної популярності серед представників бізнесу, а значить є не конкурентною.

Ще один варіант – використання у комерційних цілях доменних зон, приналежних до національної зони кожної з країн. Наприклад, це .com.ua (Україна), .com.lk (Шрі-Ланка), .com.cn (КНР), .co.uk (Королівство Великобританія) та багато інших зон. Такий варіант усе більше набирає популярності серед підприємців.

Звісно, найбільш перспективний шлях - використання тематичних gTLD доменів, котрі дозволяють максимально індивідуалізувати свій сайт незалежно від країни, тематики, та інших чинників.

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

 
Дата: 12.08.2024
Автор: Олександр Ровник
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA