Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).
Зміст:
- Оптимізація сайту для пошукових систем
- Оптимізація контенту
- Якісна робота хостингу
- Робота з контентом та юзабіліті
- Внутрішня перелінковка та створення посилальної маси
- Використання контент-маркетингу та партнерських програм для отримання зовнішніх посилань
- Локальне SEO
- Аналітика та корегування оптимізації під час компанії
- Як коригувати стратегію оптимізації залежно від результатів аналітики
- Висновок
- Рекомендації з оптимізації під час святкового сезону
Чорна П'ятниця - один з найочікуваніших та найприбутковіших днів року для інтернет-магазинів та сфери послуг. Споживачі завчасно готуються до неї, плануючи здійснити покупки та розраховують отримати значні знижки. А власники товарів хочуть значно збільшити об'єми продажів та позбутися усіх зайвих запасів, підвищити лояльність клієнтів та здобути нових.
Однак для успішної зустрічі цього дня необхідно завчасно підготуватися та пропрацювати стратегію. Конкуренція зростає щорічно, як між великими гравцями, так і між дрібними власниками інтернет-магазинів. Тому просто запропонувати знижку вже недостатньо. Треба забезпечити видимість Вашого сайту між конкурентами. Тому у гру вступає пошукова оптимізація (SEO), вона дозволяє поліпшити пошукові позиції сайту та залучити цільовий трафік.
У цій статті ми розглянемо, що треба зробити з погляду пошукової оптимізації, щоб завчасно підготуватися до дня великих знижок.
SEO та успішна підготовка до Чорної П'ятниці
Оптимізація грає ключову роль у цій підготовці і не тільки перед днем знижок, але й цілий рік. SEO допоможе підвищити видимість сайту за запитами, що пов'язані зі знижками та спецпропозиціями.
Аналіз ключових слів та трендів, що пов'язані з Чорною П'ятницею
Аналіз пошукових запитів та їх трендів - ключова частина підготовки сайту під цю подію.
За допомогою такого сервісу, як Google Trends можна виявити як змінюється зацікавленість користувачів до запитів, що пов'язані з Чорною П'ятницею.
На цьому графіку видно, що зацікавленість користувачів у “Чорній П'ятниці” починає різко зростати з середини жовтня та досягає піку у кінці листопада. Від 25 до 100. Зростання о 4 рази. А з грудня - різький спад до 0. Це говорить про те, що оптимізувати сайт під цей запит треба починати вже зараз.
Проаналізуйте семантику, складіть список високочастотних та низькочастотних запитів, що релевантні Вашому бізнесу., подумайте як їх слід використати на сайті та використати у стратегії просуванні.
У даній таблиці показані пошукові запити “чорна п'ятниця смартфон”.
Оптимізація сайту для пошукових систем
Необхідно провести технічний аудит сайту та виправити всі виявлені недоліки.
Швидкість завантаження та мобільна адаптивність грає ключову роль у оптимізації сайту під Чорну П'ятницю. Користувачі у пошуках знижки не будуть чекати, довгого завантаження, а також терпіти викривлення на мобільних пристроях. Вони підуть до конкурентів.
Для виміру швидкості завантаження використовуйте інструмент Google PageSpeed, а також автоматичний аудит на SERaking.
Для оптимізації швидкості завантаження перевірте наступні елементи та показники:
-
Розмір та стиснення зображень.
-
Оптимізація HTML, CSS та JavaScript.
-
Налаштування кешування та використання CDN;
-
Усунення блокуючих рендерингу ресурсів, які сповільнюють перше відображення сторінок.
Рекомендуємо до ознайомлення статтю: “SEO оптимізація зображень та оптимізація швидкості зображень”.
Для проведення експрес-аудиту в автоматичній формі рекомендую ознайомитися з мануалом: “Аудит сайту за допомогою сервісу Serpstat”.
Оптимізація контенту
Унікальний та оптимізований опис допоможе Вашому товарові чи послузі виділитись серед конкурентів та уникнути санкцій та фільтрів від пошукових систем.
Опис мусить повторювати не тільки інформацію від виробника, але й пропозиції від продавця. Додайте високоякісне зображення та відео огляд.
За декілька тижнів до Чорної П'ятниці створіть та оптимізуйте розділи та сторінки зі спеціальними акціями та пропозиціями.
У метатегах та контенті слід використовувати ключові слова, які пов'язані з Чорною П'ятницею та Вашими товарами та послугами.
Продумайте структуру лендінгів - зручна навігація, привабливі заклики до дії (CTA), зрозуміла інформація про знижки та обмежені пропозиції підвищать конверсію.
Розмістіть ці сторінки в головному меню або виділеному розділі, щоб користувачі могли їх легко знайти. Регулярно оновлюйте контент, коли з'являються нові пропозиції чи акції, щоб сторінки залишалися актуальними.
Створити підписку для користувачів з новинами про знижки на Чорну П'ятницю. Як стимулювання для підписки можна використовувати матеріальне заохочення на особовий рахунок.
Створіть персоналізовані електронні розсилки, щоб ефективно підкреслити акційні пропозиції.
Також підготуйте пости для Телеграм-каналів, Facebook, Instagram.
Регулярно оновлюйте контент, коли з'являються нові пропозиції чи акції, щоб сторінки залишалися актуальними.
Якісна робота хостингу
Переконайтеся у тому, що Ваш пакет хостингу витримує велике навантаження, в тому числі при різкому напливі користувачів під час акції, а CMS працює коректно.
Технічні показники для пакетів віртуального хостингу краще брати із запасом.
Робота з контентом та юзабіліті
Актуалізуйте контент
Поговоримо про створення акційних розділів, підрозділів та сторінок, що краще зробити, створити зовсім нові, або скористатися старими.
Тут є три варіанти:
-
Створити новий розділ
Створення нового розділу “Чорна П'ятниця 2024” - добра ідея, якщо Ви хочете сегментувати акції за роками. Це дозволить запобігти дублюванню контента та краще управляти структурами URL. Новий розділ, що містить у собі актуальні ключовики з 2024 роком дозволити пошуковим системам краще його індексувати та ранжувати у відповідності з тематикою та запитами.
-
Відновити старий розділ за 2023 рік та перейменувати його під рік 2024
Відновити та перейменувати розділ Чорної П'ятниці 2023 на 2024 буде корисним, якщо він має добрі рейтинги та посилальну масу, це допоможе розкручувати нову сторінку з нуля.
Однак у цьому випадку це ризикована. Треба повністю оновити та актуалізувати контент, включаючи метатеги. Слідкуйте за тим, щоб старі товари та послуги не залишилися на сторінці. Це може спричинити дублювання та проблеми з індексацією та ранжуванням. Та ще невідомо, як пошуковик відреагує на такі оновлення.
Особисто мені такий ризик не подобається.
-
Зробити редирект зі старих акцій на знижки 2024
Особисто мені такий варіант подобається найбільше.
Ви створюєте новий розділ Чорна П'ятниця 2024, наповнюєте його метатегами та іншим контентом. Далі створюєте редиректи зі сторінки 2023 та інших акцій. Вважаю, що краще робити це через 302 редирект, оскільки ця акція тимчасова. а коли вона закінчиться, налаштувати 301 редирект на постійні акції. Якщо Ви хочете зробити внутрышный редирект на розділ Чорна П'ятниця 2024, то мабуть краще робити тимчасовий 302 редирект, то щу акція ця тимчасова.
Згадування майбутніх акцій у блогах та статтях
Використовуйте блог, Телеграм-канал, Instagram.
Публікації можуть охоплювати наступні теми:
-
Анонси та пости.
-
Добірки найкращих пропозицій на Чорну П'ятницю у Вашому магазині.
-
Поради покупцям: як підготуватися до Чорної П'ятниці.
-
Очікування та прогнози на Чорну П'ятницю у ніші.
Контент-маркетинг - це потужний інструмент для просування нових акцій.
Він надасть інформаційний привід та залучить органічний трафік та профільними ключовими словами.
Покращення досвіду користувача (User Experience)
Спростіть процес пошуку товарів та фільтрації
Необхідно покращити функціональність та систему фільтрів на сайті, щоб користувачі могли без проблем фільтрувати та сортувати товари за знижками, ціною, популярністю, категорія та іншими параметрами.
Наприклад, можна додати спеціальний фільтр “Максимальний фільтр” та “Чорна П'ятниця”.
Як налаштувати фільтри товарів дивіться мануал тут.
Оптимізуйте кошик та сторінки оформлення замовлення
Зручність процесу замовлення та покупки у період знижок, коли у користувачів замало часу, вони схильні швидко приймати рішення та можуть піти до конкурентів.
Перевірте наскільки добре працює кошик. Для цього необхідно:
-
Мінімальна кількість кроків при оформленні замовлення.
-
Прозорість усіх етапів. Наприклад, вказівка вартості доставки на всіх етапах оформлення покупки.
-
Підтримка усіх форм оформлення оплати. Mastercard, Apple Pay, Google Pay.
-
Наявність опції “швидкої покупки” для вже зареєстрованих користувачів, де їх персональні дані вже збережені.
-
Окремо приділіть увагу швидкості роботи кошика та сторінки оформлення замовлення. А також оформлення замовлення за допомогою смартфону.
Рекомендуємо для ознайомлення статтями: “Юзабіліті аудит сайт та як його повести”, а також “Комерційні фактори ранжування чек-лист”.
Внутрішня перелінковка та створення посилальної маси
Грамотно підібрана внутрішня перелінковка - це один з найбільш ефективних методів покращити видимість Вашого сайту у пошукових системах.
А також:
-
Покращить зручність навігації та направить користувачів на потрібні сторінки.
-
Розподілити посилальну масу (Page Rank) між сторінками. Це буде сприяти ранжуванню важливих сторінок.
-
Покращить та прискорити індексацію сторінок, направляючи боти до важливих розділів.
Докладніше про внутрішню перелінковку та просування сайту за допомогою застарілого контенту читайте тут.
Використання контент-маркетингу та партнерських програм для отримання зовнішніх посилань
Для підготовки до Чорної П'ятниці можна використовувати декілька ефективних підходів:
Контент-маркетінг
Розробка унікально та корисного контенту - ідеальний спосіб залучити зовнішні посилання з авторитетних сайтів.
Наприклад:
-
Огляди та поріняння товарів та послуг
Напишіть статті з оглядами та порівняннями товарів та послуг. Це дозволить тематичним блогам та ресурсам посилатись на Вас. Також можна детально розібрати якісь термін, товар, послугу чи приклад, який вказаний у блозі. А потім запропонувати автору зробити обмін посиланнями.
-
Гайди з покупок на Чорну П'ятницю
Створіть докладну інструкцію для потенційних покупців, як максимально вигідно використовувати дні знижок.
Партнерські програми
Запропонуйте партнерам посилання на Ваш партнерську програму. Де вони зможуть отримати відсоток від продажів або іншу винагороду.
Такі програми можуть бути ефективними у роботі з:
-
Блогерами та інфлюенсерами.
-
Сайти партнерських програм, акцій, купонів та колективних закупівель.
Рекомендуємо статтю “Linkbuilding 2024”.
Локальне SEO
Якщо Ваш бізнес має фізичну присутність, офіси, магазини, пункти видачі, слід оптимізувати його акаунт у Google My Business. Стаття: “Що таке місцеве SEO та як його використовують”. Зокрема додати інформацію про товари та послуги на Чорну П'ятницю, про акції та знижки. Використовуйте ключові слова, які пов'язані з нею.
Інтеграція цих ключових слів в опис товарів метатеги категорій допоможе Вам покращити видимість у локальній видачі та залучити локальних клієнтів та живий трафік, особливо, якщо вони шукають товари та послуги за акціями поблизу.
Аналітика та корегування оптимізації під час компанії
Під час дії акції важливо займатися не тільки оптимізацією, але й відстежувати її ефективність та якщо необхідно - вносити корективи.
Почнемо з Аналітики, ось які метрики необхідно контролювати.
Трафік
Використовуйте інструмент Google Analytics, щоб відслідковувати скільки користувачів відвідують Ваш сайт, які сторінки дивляться, тривалість сеансів, які пристрої використовують.
Необхідно відслідковувати наступні показники:
-
Загальна кількість користувачів. Порівняйте різницю з минулими періодами та з періодами попередньої Чорної П'ятниці.
-
Джерела трафіку. Органічний, Дірект, Соціальні мережі та інше.
-
Показник відмов. Якщо користувачі швидко залишають сторінки без взаємодії, це може сигналізувати про проблеми із контентом чи функціональністю сайту.
Конверсії
Слідкуйте за ключовими метриками з продажів:
-
Коефіцієнт конверсії. Це відсоток користувачів, які здійснюють покупки так і інші необхідні Вам дії. Якщо коефіцієнт нижчий за необхідний, то треба шукати причини. Наприклад, не працює процес покупки або забагато складний. Високі ціни або недостатні знижки.
-
Показники за етапами воронки продажів. Відстежувати, скільки користувачів відправили товар до кошику, але не завершили покупку. Це допоможе знайти Вам помилки та внести коригування. Наприклад, надіслати повідомлення про кинуті кошики з товарами.
-
Середній чек. Контролювати середню суму у чеку: до оптимізації, під Чорної П'ятниці та після неї. Порівняйте динаміку.
Як коригувати стратегію оптимізації залежно від результатів аналітики
Ключ до успішного просування, не тільки під час Чорних П'ятниць але й цілий впродовж цілого року - здатність швидко реагувати на зміну даних.
Ось декілька підходів для швидкого корегування.
Робота з кошиками та процесами сплати товарів та послуг
Якщо Ви помітили, що багато користувачів відправили товар до кошика але не здійснили покупку, то треба виявити причину.
-
Перевірте, чи все нормально працює з технічної точки зору та юзабіліті. Зробіть увесь ланцюжок дій при покупці. Чи все нормально працює, чи здійснюється транзакція для покупця та власника сайту.
-
Аналіз покинутих кошиків. Налаштуйте надсилання повідомлень для користувачів про покинутий кошик з додатковими пропозиціями по знижках за завершення покупки.
Аналіз даних в режимі реального часу
Проаналізуйте наступні метрики.
-
Які сторінки сайту мають найбільший інтерес?
-
Які товари найбільш популярні та що найбільше купують?
-
Які пристрої (мобільні або робочий стіл) забезпечують кращі конверсії?
A/B тестування акцій та пропозицій
Якщо маєте час, можна провести невеликі A/B тести, щоб визначити які акції працюють краще. Наприклад, протестувати, які знижки працюють краще: у відсотках за колективних покупках, а також різні заголовки та тексти на акційних сторінках.
Клієнтська підтримка та зворотній зв'язок
Необхідно швидко реагувати на запити та скарги клієнтів, особливо під час масових розпродажів. Переконайтеся, що служба підтримки оперативно відповідає на питання, пов'язані із замовленнями, доставкою та поверненням. Це допоможе утримати клієнтів, які можуть мати проблеми.
Висновок
-
Створіть сторінки “Що купити на Чорну П'ятницю?”.
-
Тематичні статті Що подарувати мамі, дружині, колегам і тд.
-
Зробіть окремий лендінг для Чорної П'ятниці.
-
Додайте розділ до головного меню. Лендінги та пункти у меню треба додити за 30 днів до події. Тобто вже з кінця жовтня, а після Чорної П'ятниці і це помітно на графіку Гугл Трендс, можна вже викладати Новорічні лендінги. Що подарувати на Новий рік.
-
Взагалі просеошити тематичні ключові слова.
Підготовка інтернет-магазину до Чорної П'ятниці - це комплексна робота з SEO-оптимізації, аналіз конкурентів, технічний аудит, налаштування маркетингових стратегій. Грамотна проведена оптимізація може призвести до не тільки залучення цільового трафіку до святкових знижок але й до сталого зростання пошукових показників, підвищити конверсію та укріпити позиції сайту в умовах високої конкуренції.
Правильна оптимізація полягає у:
-
Технічний аудит для підвищення швидкості роботи, мобільної адаптивності сайту;
-
Контентну стратегію зі створенням нових сторінок чи адаптацією старих. Зробіть окремий лендінг та пункт у меню до акції.
-
Додайте тематичні статті. Наприклад, що подарувати мамі, дружині, колегам, друзям та інше.
-
Лендінг потрібно робити за 30 днів до потенційних акцій.
-
Проведіть аналіз конкурентів та ринку. Подивіться, як вони оптимізувалися та які фішки вигадали.
-
Регулярно моніторте аналітику та корегуйте стратегію оптимізації.
-
Підготуйте сторінку у Google My Business.
-
Налаштуйте внутрішню перелінковку 302 до акційної сторінки. Оскільки це тимчасова акція.
-
Моніторте аналітику та за необхідністю внесіть коригування у стратегію. Це треба робити постійно, як до акції, так під час та після акцій.
Цікаві рекомендації щодо підготовки сайту до акційних знижок даються на стримі Дєвакі.
Рекомендації з оптимізації під час святкового сезону
Необхідно дотримуватись наступного:
-
Постійно оновлюйте контент.
-
Працюйте з відгуками клієнтів. Підтримуйте активну взаємодію з ними, оперативно реагуйте на запитання та відгуки.
Цей план статті дозволить інтернет-магазинам не лише підготуватися до Чорної П'ятниці, а й підтримувати сталий розвиток у святковий сезон, максимально використовуючи можливості SEO для збільшення продажів та залучення нових клієнтів.
Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.
Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.
Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?
Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.
Дата: 30.10.2024 Автор: Яременко Владислав за редакцыэю Євгениа Шермана
|
|
Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:
comments powered by Disqus