• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Як оцінити роботу сеошника

Зміст:

У цій статті ми розберемо методи оцінки роботи SEO-підрядника та ефективності просування сайту. Ми розглянемо методи і інструменти, які можуть допомогти власникам бізнесу визначити, наскільки успішно виконується робота з SEO оптимізації і чи досягаються поставлені цілі в просуванні онлайн-проекту.

Як ми вже неодноразово писали SEO (Search Engine Optimization) грає важливу роль для успішного функціонування та розвитку он-лайн бізнесу.

Мета SEO - це підвищення пошукових показників, залучення цільової аудиторії, підвищення трафіка та конверсії.

Для цього підприємці можуть обрати digital-агентство, фрілансерів або штатного SEO-спеціаліста.

Кого обрати: агентство, фрілансера чи штатного SEO-спеціаліста

Підберемо актуальний вибір для кожного типу компанії у плані SEO-оптимізації:

Digital-компанії

Наразі компаній, що надають послуги з SEO-оптимізації - величезна кількість.

З наведених трьох категорій, ця - найдорожча. 

При підборі підрядника треба ознайомитися з їхнім портфоліо, ціною на послуги, відгуками клієнтів.

Бажано, щоб Ви отримали дані з SEO аналітики, подивились на реальні показники з видимості, органічного трафіку, пошукової видачі,  конверсії.

Також подивіться що зробили підрядники з технічного аудиту, юзабіліті, дизайну. та які компанії в них обслуговуються. Можна навіть зв'язатися з цими компаніями та розпитати про позитивні наслідки цього співробітництва.

Хочемо зазначити суттєвий мінус у просуванні через агентство - це відсутність спілкування зі SEO-спеціалістом напряму, Ви будете спілкуватися з ним лише через продакт менеджера. Тому рішення про зміни стратегії будуть запроваджуватися лише через певний час. Крім того, агенції, як правило не беруться за дрібні завдання та проекти, їм вигідніше працювати комплексно.

Фрілансери

Для підбору фрілансерів можна користуватись спеціальними сервісами freelancehunt.com, weblancer.com та інше.

Для уникнення непорозумінь треба складати детальне технічне завдання з термінами виконання.

Якщо працюєте під чесне слово, то будьте готові до зривів строків виконання або взагалі до того, що виконавець просто щезне з грошима, які Ви сплатили попередньо. Ще з ризиків, що фрілансер не завжди буде на зв'язку. 

Але послуги  фрілансерів суттєво дешевші ніж в агенціях, тому що не треба переплачувати усілякі комісії  для менеджерів та оренду приміщень.

Працювати напряму, під чесне слово, звісно дешевше, але Ви мусите бути впевнені у спеціалісті. Та враховувати усі можливі ризики.

SEO спеціаліст у штаті

Це золота середина між агенцією та філістерами.

Ви можете взяти у штат постійного SEO, а інших - копірайтерів, дизайнерів, програмістів наймати через фріланс.

Створення повноцінного відділу SEO-фахівців має сенс у випадку, якщо компанія має великі обороти або відразу кілька веб-сайтів (наприклад, лендінг та інтернет-магазин).

Встановлюйте конкретні цілі, задачі та необхідний KPI

Для SEO-спеціаліста мусить бути встановлені певні цілі у бізнесі, які необхідно досягти. Також треба визначитися, як SEO-спеціаліст може допомогти Вам у досягненні таких цілей.

Встановлення конкретних KPI (ключових показників ефективності) - це необхідний критерій оцінки успіху SEO-оптимізації. Це можуть бути показники, такі як збільшення органічного трафіку, підвищення показників пошукової видачі, збільшення конверсій та інші.

Розглянемо приклад.

Перевищення фактичного органічного трафіку над прогнозованим

Необхідно вимагати розміщення таких графіків у звітах.

Жовтим кольором відмічені ПРОГНОЗ органічного трафіку, а зеленим - ФАКТИЧНИЙ трафік.

Червоним кольором відмічена ПЕРЕВИЩЕННЯ фактичного органічного трафіку на органічним.

Що свідчить про високий KPI seo-спеціаліста та пошукової оптимізації. 

Регулярно складайте  та погоджуйте план робіт на наступний період

Для ефективної роботи необхідно регулярно складати календарний план робіт, які необхідно виконати. 

В ньому необхідно вказати які роботи треба виконати та їх термін виконання.

Також необхідно грамотно складати і технічне завдання для виконавців.

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею “Як скласти ТЗ для копірайтера. Приклад ТЗ та готової статті” тут.

Як проаналізувати SEO оптимізацію сайта

Щомісяця приймайте від SEO спеціаліста звіт, про впроведлені роботи. 

Розберемо, які пошукові показники та методи просування треба проаналізувати, щоб оцінити якість роботи з оптимізації.

Спеціаліст мусить регулярно проводити аудити, а також перевірку та очищення посилальної маси.

Розберемо, які метрики треба контролювати для оцінки роботи SEO спеціаліста. 

За стандартною оцінкою треба порівнювати динаміку змін у поточному та попередньому періоді. Також, у випадку наявності фактора сезонності можна порівнювати поточний та аналогічний період у минулому році.

Отже контролюйте наступні метрики:

  • Кількість ключових слів у ТОП-10, як у Desktop так і у мобільній видачі;

  • Структура трафіку. А саме доля органічного трафіку, Гугл реклами, міжмережевого, безпосередніх візитів на сайт з УРЛу, реферального, з соціальних мереж та з електронної пошти.

  • Показники органічного трафіку. Зміна кількості користувачів, сеансів, показники відмов, тривалість сеансів тощо.

Наполягайте на тому, щоб у звіті була не тільки позитивна динаміка, але й така яка є. Щоб можна було вчасно вжити заходів.

Аналіз об'єму продажів

Окремо слід відзначити і таку метрику як показники конверсії.

Тому що це той показник, який безпосередньо впливає на прибутковість сайту. Для оцінки якості роботи SEO спеціаліста можна підраховувати такі показники конверсії:

  • Кількість покупок, що здійснені через кошик;

  • Кількість покупок, що здійснені в один клік;

  • Загальна кількість користувачів, які здійснили покупки.

Вважаю, що SEOшникам треба рахувати таких користувачів, які зайшли через органічний трафік.

Зовнішня оптимізація

Скільки посилань було закуплено, чи набуто природнім шляхом, скільки видалено чи втрачено. Вимагайте також і фінансовий звіт про бюджет на посилання та скільки з цього бюджета було витрачено коштів.

Наповнення сайту контентом

Сайт мусить постійно поповнюватися новим контентом.  Мінімально - 5-6 сторінок на місяць.

Це може бути товари,  категорії, WIKI, FAQ або блог. Якщо розділи про товари та послуги вже заповнені, то слід регулярно поповнювати блог. Ключові слова та теми у такому бозі мусять бути спрямовані на просування основних ключових слів.

Висновок

У сучасному цифровому світі успішне просування онлайн-бізнесу неможливе без ефективної SEO-стратегії. Оцінка роботи SEO-підрядника та перевірка ефективності просування є важливими кроками для досягнення поставлених цілей та максимізації результатів.

Отже, підіб’ємо підсумки, які задачі треба ставити SEO-спеціалісту та як контролювати його роботу.

  1. Регулярно проводьте аудити поточного стану сайту;

  2. Встановлюйте конкретні цілі,  KPI та терміни виконання;

  3. Складайте детальне технічне завдання бо контракт на виконання робіт;

  4. Вимагайте регулярні звіти та моніторинг основних метрік;

  5. Підтримайте постійний зв'язок з відповідальним виконавцями за просування сайту;

  6. Постійно підтримуйте зв'язок зі SEO-спеціалістом або продакт-менеджером;

  7. Регулярно складайте календарний план на роботи. Та оперативно оновлюйте його.

Використовуючи систематичний підхід до оцінки роботи SEO-підрядника та перевірки ефективності просування, онлайн-бізнес може досягти максимальної видимості в пошукових системах, залучити більше потенційних клієнтів та збільшити конверсію, що зрештою призведе до зростання прибутку та успіху проекту загалом.

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею: "Коли залучати SEO спеціаліста, до розробки сайту чи після?".

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

 
Дата: 25.03.2024
Автор: Яременко Владислав за радакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA