• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Зміст:

У чому різниця між апдейдом та потраплянням під фільтр

Досить часто можна спостерігати зміну пошукових позицій та показників відвідуваності. Якщо ці зміни збігаються з виходом нових алгоритмів пошукових систем, то це наслідок їх оновлення. Що це таке та як їх визначити читайте у статті: “Як визначити, чи постраждали Ви від оновлення алгоритму пошукової системи”. Та якщо ресурс не буде відповідати його параметрам та вимогам позиції можуть впасти.

Проте буває, що падіння пошукових показників та трафіку пов'язаний з тим, що проти сайту були введені санкції: як в ручному порядку, так і в автоматичному (алгоритмічному).

Це може статися через недотримання вебмайстрами або SEO спеціалістами певних вимог та правил. У цій статті ми розглянемо основні санкції, які можуть бути введені проти Вас та способи їх подолання.

Також ознакою фільтрів може бути і відсутність зростання пошукових показників. Отже, задача фільтрів -  це не допустити зростання поганих сайтів. 

Як визначити чи потрапив сайт під ручні санкції?

У сервісі Google Search Console зліва пройдіть у підрозділ “Проблеми безпеки та міри, що прийняті вручну”. Там Ви можете побачити повідомлення "ручні санкції".

Панда - Google Panda

Цей фільтр накладається за неякісний контент. А саме за заспамлений зовнішніми посиланнями, завелику кількість ключовиків, дублювання, неоригінальний та скопійований контент. 

Також можна отримати покарання за велику кількість реклами на Вашому сайті.

Для виявлення сторінок, які могли підпасти під фільтр використовуйте сервіси SERanking, Google Analytics, Google Search Console.

Як позбутися фільтра

Проаналізуйте контент на тих сторінках, які втратили позиції. Проаналізуйте контент, що розташований на сторінках, які підпали під фільтр. Перевірте його на унікальність, заспамленість текста, релевантність. Перевірте якість вихідних посилань. Перевірити на унікальність слід не тільки текст, а й весь контент: діаграми, фото, відео та інші мультимедійні файли.

Необхідно уважно перевірити матеріали, що залишають користувачі. Чи не залишили вони Вам нерелевантні, сумнівні повідомлення, посилання на сумнівні ресурси. Необхідно мати модерацію повідомлень від користувачів.

Якщо Ви не готові одразу допрацьовувати сторінку, то її індексацію у пошуковій системі треба заборонити. 

Ви можете це зробити:

  • Через файл robots.txt;

  • За допомогою мета-тега robots.txt та атрибуту noindex. Приклад: < meta name = "robots" content = "noindex " / >.

Пінгвін - Google Penguin

Це покарання за неправильну зовнішню оптимізацію.

А саме:

  • Наявність битих посилань;

  • Не тематичні донори та донори  з сумнівним матеріалом;

  • Нерівномірне нарощування посилальної маси;

  • Нерівномірний розподіл зовнішніх посилань на сторінки сайту;

  • Заспамленість та низька якість донорів.

Як позбутися фільтра

Проаналізуйте посильну масу. Визначте низькоякісні та  биті посилання. Для цього можна використовувати сервіс ahrefs.com.

Після визначення поганих донорів спробуйте зв'язатися з ними з проханням прибрати такі посилання або виправити биті. Це складний, але кращий варіант.

Але у реальності це не дуже реалістичний варіант. Тому можна одразу відправляти на відхилення через спеціальний сервіс Гугл.

Google Колібрі (Hummingbird)

Це пошуковий алгоритм, а не штрафний фільтр. Він почав діяти у 2013 році.

Він перевіряє відповідність семантичного ядра контенту та тематиці сайта. Алгоритм вміє розпізнавати сенс пошукових запитів та порівняти їх з інформацією на сайті.

В цьому випадку треба не боятися “попасти під фільтр”, а намагатися сподобатися цьому алгоритму.

Рекомендуємо наступне:

  • Вказуйте свої фізичні контакти та географічне місцеперебування;

  • Надавайте чітку відповідь на запитання користувачів. Наприклад, якщо користувач пише запит “купити домен”, то він отримує у видачі комерційні сторінки з продажу доменів;

  • Не перереоптимізуйте контент;

  • Конкретні та чіткі пропозиції на комерційних сторінках.

Розміщення на безплатному хостингу

“Безплатного” хостингу не існує. Якщо Ви розмістили свій сайт на безкоштовному хостингу, то за це отримуєте обмежену функціональність, відсутність гарантії збереження даних, велику кількість сторонньої реклами, заспамленість. Через дві останніх причини пошукова система може накласти на вас фільтри.

Як позбутися фільтра

  1. Перейдіть на платний віртуальний хостинг;

  2. Після завершення міграції відправте запит на перегляд санкції чи помилки.

Потрапляння у прихований пошук сторінок, що дублюються, а також виявлення “поганих” сторінок

На сайті можуть розміщуватися сторінки з дубльованим контентом, скопійованого як з внутрішніх сторінок, так і з зовнішніх. 

Такі сторінки потрапляють у підрозділ “Показати приховані результати” він буде знаходитися у самому внизу пошукових результатів.

Для того, щоб перевірити Ваш сайт на дублікати необхідно у пошуковій строці вбите наступне:

site:https://example.com.ua.

Також сторінка може потрапити у прихований пошук через неправильну внутрішню перелінковку. після усунення цієї проблеми сторінки залишають “приховані результати”.

Також треба уважно подивитися і основні результати пошуку. Чи немає там підозрілих сторінок, а саме: ієрогліфи, підозрілі файли для завантажування тощо. Такі сторінки необхідно перевірити та якщо треба, видалити з сайту, а також з індексу пошукових систем.

Пісочниця - Google SandBox

Це санкція, яка призначена переважно для молодих ресурсів з новими доменами. Він отримав свою назву за аналогією з дитячою пісочницею, коли маленьких діток не допускають до дорослих справ, тому вони змушені сидіти у пісочниці та гратися у дитячі забавки.

Пошукові системи спочатку довіряють старшим сайтам, з доброю репутацією. А молоді ресурси спочатку обмежують у пошуковому просуванні та не дають високі пошукові позиції. Той період, під час якого сайт знаходиться під фільтром необхідний для того, щоб користувачі могли ознайомитися з ним, та сформувати свою думку про його якість та корисність.

Час, який сайт буде знаходиться у пісочниці обумовлений загальними рівнем якості та ключовими словами, що просуваються. Чим вище частотність та конкурентність запитів, більше часу доведеться з неї виходити.

В середньому час такого перебування - 6 місяців.

Що треба робити, щоб вийти з неї найшвидше:

  • Регулярно оновлювати контент. Контент мусить відповідати вимогам Експернітність - Авторитетність - Трастовість (E-A-T);

  • Грамотно нарощуйте посилальну масу з авторитетних та тематичних ресурсів. Поради з напрацювання посилальної стратегії дивіться тут. Керівництво з лінкбілдінг стратегії на 2022 читайте тут;

  • Інтеграція з соціальними мережами та Телеграм каналами. Створіть свої сторінки та канали у Фейсбуці та у Телеграмі чи Вайбері.

Також можна спробувати купити дроп домен з доброю історією. Але при цьому треба бути дуже уважним і обережним.

Рекомендуємо прочитати статтю, про те, як підібрати якісні дропи.

Під такий фільтр може попасти і “досвідчений” сайт, якщо Ви не будете дотримуватись вищезазначених пунктів.

Але якщо у Вас є підозри про потрапляння в пісочницю, то необхідно перейти з просування ВЧ запитів на НЧ запити. Пізніше, коли трафік підросте, можна повертатися на просування ВЧ запитів.

Та звісно провести ревізію, чи не наробили Ви помилок з внутрішньою та зовнішньою оптимізацією.

Задовгий час завантаження

 

Перевірити час завантаження можна за допомогою сервіса PageSpeed Insights.

Цей сервіс покаже не тільки основні показники з швидкості завантаження, але й дасть рекомендації з їх покращення. 

Більш докладніше про індекс швидкості завантаження сайту дивіться у статті “Core Web Vitals: що це таке та як працює”.

Також варто звернути увагу на швидкість завантаження зображень. Докладніше про оптимізацію швидкості їх завантаження дивіться тут.

Варто зазначити, що зображення рекомендується розміщувати на тому ж хостингу та сервері, що і весь сайт.

Фільтр Google “-30”

Ця санкція полягає в тому, що сторінки падають у пошуковій видачі на позиції нижче топ-30.

Вони застосовуються за просування “чорними” методами. А саме:

  • виявлена мережа PBN;

  • налаштування прихованих редиректів;

  • клоакінг;

  • дорвейний трафік

Як позбутися фільтра

Не використовуйте зазначені методи, а якщо вони вже були застосовані, то видаліть іх якомога швидше. Орієнтуйтеся на якісний контент, який буде цікавим для користувачів.

Продаж вихідних посилань 

Висновки

Найчастіше введення санкцій пов'язане з порушенням білих принципів внутрішньої та зовнішньої оптимізації. Тобто через неякісний контент та зовнішні посилання.

Фільтри можуть накладатися як на окремі сторінки, так і на сайт в цілому.

Для їх подолання необхідно виправити допущені помилки у просування. Заходи, які необхідно застосувати ми вказали у статті.

Найскладніші фільтри для зняття - це Панда і Пінгвін.

Прибирайте помилки у контенті та зовнішньому просуванні та чекайте відновлення позицій.

Пам'ятайте, що погіршення показників може бути пов'язаними не тільки через фільтри, але й через відновлення алгоритмів. Якщо пошукова система їх вводила.

Підписуйтесь на наш телеграм–канал  https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть Про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

Дата: 09.11.2022
Автор: Яременко Владислав за радакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA