• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Статегия защиты от негативного SEO

У SEO оптимізації можлива недобросовісна конкуренція та нечесні методи.

Недобросовісна конкуренція полягає зокрема й у негативному SEO.  Це штучно створені фактори, що знижують Ваші пошукові показники, це видимість, органічний трафік, пошукова видача та ін. Такі дії можуть звести  нанівець всі Ваші зусилля з оптимізації сайту. Тому вкрай важливо розуміти природу негативного SEO, знати шляхи його виявлення, подолання та захисту.

Хоча у реальності не можна виключати негативного ефекту і від наступних факторів: висока конкуренція, помилки самого оптимізатора.

У цій статті ми розглянемо ключові аспекти негативного SEO та способи їх виявлення та захисту від них.

Системи моніторингу та виявлення негативного SEO

Для виявлення впливу негативного SEO використовуйте стандартний набір сервісів:

Google Analytics

Відслідковує основні метрики. Трафік різного типу, конверсії та інше

Search Console

Виявлення помилок, індексація сторінок, відстеження ефективності просування, зручності сторінок.

SERanking

Відстежує динаміку пошукових позицій, видимості, порівняння з показниками конкурентів та інше. Також є можливість підключатись та синхронізуватись з сервісами Search Console та Google Analytics.

Ahrefs

Відстеження кількості та якості посилальної маси сайту. Цей мінімальний набір дозволить Вам ефективно проводити SEO оптимізацію та своєчасно відслідковувати можливі негативні фактори.

Одного універсального засобу на всі випадки життя, на жаль, не існує.

Методи негативного SEO з боку конкурентів

Розглянемо найпопулярніші методики, які можуть застосувати проти Вас.

Штучне нарощування посилань низької якості

Воно полягає у штучній закупівлі та розміщенні зворотних посилань на сторінках шкідливих донорів.

Як подолати, цей фактор:

  • Регулярно перевіряйте посилальну масу та відправляйте погані лінки на відхилення.

  • Звязуйтесь з вебмайстрами цих донорів з проханням видалити такі посилання.

  • Написати вебмайстрам пошукових систем з скаргами на неякісних донорів. Про посилання, які Ви не розміщували.

Крадіжка посилань

Вона полягає у тому, що несумлінні конкуренти та зловмисники починають робити розсилку до Ваших якісних донорів, нібито від Вашого імені с проханням видалити зворотнє посилання або зробити переадресації на іншу адресу.

Як подолати це?

Опублікуйте у своєму блозі чи новинах спростування про те, що Ви нібито просите видалити лінки. Та напишіть, з яких саме адрес надходить це фейкове повідомлення. 

Зв'яжіться з важливим донорами з проханням не реагувати на такі листи, а якщо вони вже встигли видалити лінк, то просить їх відновити.

Постарайтеся зв'язатися з самими розсильниками та з'ясувати причини.

Крадіжка контента

Недобросовісні користувачі можуть просто вкрасти Ваш контент, скопіювавши його. 

Як подолати це?

Використовуйте скрипт, що не дозволить користувачу вручну скопіювати текст

Вставьте цей скріпт.

<script type="text/javascript">
document.ondragstart = noselect;
/ заборона перетягування
document.onselectstart = noselect;
// заборона виділення елементів сторінки
document.oncontextmenu = noselect;
// заборона виведення контекстного меню
function noselect(){returnfalse;}
</script>

Недоліком цього підходу є те, що користувачі можуть переходити за посиланнями, використовуючи праву кнопку миші. Застосування таких скриптів може викликати незручності та знизити кількість переглядів на вашому сайті, що, у свою чергу, може позначитися на конверсії.

Проте цей метод легко обходиться: користувачі можуть просто відкрити вихідний код сторінки через головне меню браузера або вимкнути виконання скриптів, скопіювавши необхідну інформацію без обмежень. Втім, використання цього методу може суттєво знизити ймовірність копіювання тексту з боку копірайтерів.

Заборона виділення тексту через CSS стилі

Створіть окремий стиль (наприклад class “noselect”), у якому буде заборонено виділяти текст.

<style type="text/css">
/* відключення можливостей виділення фрагментів у тезі DIV */
.noselect {
-moz-user-select: none;
-webkit-user-select: none;
-ms-user-select: none;
-o-user-select: none;
user-select: none;
}
</style>

Його Ви зможете назначати будь якому елементу на сторінці. Недолік полягає в тому, що цей метод також можна обійти, якщо текст скопіювати через HTML код сторінки.

При підготовці матеріалів про ці коди використовувалася стаття Сергія Кокшарова (Devaka).

Також є безліч плагінів, що прості у встановленні та допомагають захистити контент від копіювання.

Юридичні аспекти крадіжки контенту

Рекомендуємо ознайомитися з нашою статтею “Вкрали контент або як захистити свої права”.

Розміщення у ананонсах лише фрагментів статей

У рассилках розміщувати лише анонси статей, тому це ускладнить автоматичне копіювання.

На картинках та діаграмах робіть брендування та водяні знаки, а у самому тексті додавайте більше персональних даних та цифр, які стосуються лише Вас. Тоді пряма крадіжка втрачає сенс.

Намагайтеся прискорити індексацію контента, завдяки цьому пошукова система буде знати, хто є реальним автором, де розміщується цей контент. Навіть якщо він буде скопійований та розміщений, Ваші тексти все одно будуть вищими у результатах видачі.

Ознайомитись зі статтею “Як прискорити індексацію сайта”.

Злом сайту

Взлом сайту може мати різноманітні негативні наслідки, такі як: втрата та несанкціонований доступ до конфіденційної інформації, перенаправлення трафіку та інше.

Це безумовно погано позначиться і на SEO показниках.

Розглянемо, які заходи треба вживати, щоб цьому запобігти:

  1. Складний пароль. Для запобігання злому використовуйте пароль з не менше ніж 10 символів з використанням букв, цифр, знаків та різних регістрів.  Згенеруйте його. Ще варто налаштувати двофакторну авторизацію. Для зберігання паролів використовуйте спеціальні сервіси, наприклад Bitwarden або LostPass

  2. Резервне копіювання даних. Налаштуйте регулярний бекап даних Вашого сайту. Це забезпечить Вас від їх втрати. Щоночі FREEhost.UA створює резервну копію вмісту ftp всіх хостинг-акаунтів і баз даних. Архіви зберігаються 14 діб.

  3. Безпечні хостингові послуги. Обирайте послуги хостинга з надійними безпековими заходами.

  4. Firewall. Встановлення файрвола допоможе заблокувати небажаний трафік та захищати сайт від потенційних атак.

Для більш докладної інформації ознайомитись зі статтею: “Що потрібно зробити для перевірки безпеки вашого сайту: чек-лист від FREEHOST”.

Фальшиві негативні відгуки

Такі відгуки, хоча не завжди безпосередньо пов'язані з технічними моментами оптимізації, але все одно можуть негативно вплинути.

Як на ділову  репутацію сайта, так і на його SEO показники.

розглянемо кілька стратегій боротьби з цим:

  1. Постійний моніторинг платформ з відгуками. Зокрема й Google My Business.

  2. Постійно працюйте з ними, пишіть вчасно відповіді. Навіть і на негативні відгуки.

  3. Підтримайте позитивні відгуки, щоб вони переважили негативні. Пропонуйте користувачам невелику винагороду, наприклад безкоштовні додаткові послуги, додатковий період використання, або власні брендовані речі.

  4. Звертайтеся до адміністрації платформ, де розміщені такі відгуки. Поясніть, що він є неправдивим та фальшивим, порушує правила платформи. Попросіть видалити його, або принаймні перевірити.

  5. Правові наслідки. При серйозних наслідків для бізнесу та сайту можна звернутися за допомогою до правоохоронних органів.

Заходи безпеки та захисту

  1. Встановіть  HTTPS з'єднання для забезпечення шифрування та підвищення безпечного з'єднання. Це підвищить довіру до Вас як від користувачів, так і від пошукових систем. Переконайтеся, що SSL-сертифікат правильно налаштований, та враховуйте це як один із пріоритетів для підвищення довіри до ресурсу.

  2. Зафіксуйте найдорожчі та найважливіші зовнішні посилання та регулярно відслідковуйте їх наявність.

Також за допомогою сервісу Ahrefs регулярно контролюйте загальну посилальну масу та її якість. Робіть відхилення неякісних посилань.

  1. Регулярно проводьте аудити сайтів, які Ви оптимізуєте. Як провести розширений технічний аудит читайте тут.

Регулярно проводьте аудит: оновлень CMS та плагінів, налаштувань безпеки сервера та аналіз журналів подій.

Це забезпечить стійкість сайтів до атак.

 

Відновлення після атак, які спричинили негативне SEO

Розглянемо як відновити довіру пошукових систем:

  1. Google Search Console.Ранок починайте не тільки з кави чи чая, а з перевірки консолі на помилки.

Використовуйте цей інструмент для подачі заявок на перевірку виправлених помилок. А також на переіндексацію контента. 

  1. Моніторинг SEO показників. Спостерігайте за змінами у видимості та інших пошукових показників. Якщо вони не покращуються, вживайте додаткові заходи.

  2. Відновлення репутації. Якщо атака вплинула на Вашу репутацію, то активно працюйте з аудиторією через соціальні мережі та Телеграм-канали. Повідомляйте про вжиті заходи з виправлення заподіяної шкоди.

  3. Відправте на відхилення погані посилання та регулярно перевіряйте якість наявних посилань. Один раз на три місяці, якщо немає ніяких негативних SEO показників. 

Висновки

Усі зазначені заходи з протидії негативного SEO треба впроваджувати комплексно.

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

Дата: 24.01.2024
Автор: Яременко Владислав за радакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA