• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Посилальна оптимізація у 2025 році

Зміст:

  1. Вплив алгоритмів Google на пошукову оптимізацію
  2. Ключові фактори, що впливають на цінність посилання
  3. Боротьба Google з маніпулятивними посиланнями
  4. Ефективні стратегії лінкбілдінга у 2025 році
  5. Цифровий PR та природне нарощування посилальної маси
  6. Гостьовий постінг
  7. Крауд-маркетинг
  8. Аутрич (outreach)
  9. Використання PBN в умовах посилення алгоритмів
  10. Анкорні або безанкорні посилання. Що обрати?
  11. Dofollow та nofollow посилання. Як має виглядати природний профіль
  12. Sponsored - посилання у рекламних та партнерських матеріалах
  13. Помилки та ризики лінкбілдінга 2025
  14. Сервіси, що рекомендується використовувати у лінкбілдінгу у 2025 році
  15. Використання ChatGPT у лінкбілдінгу 2025
  16. Автоматизація процесів аутрічу
  17. Генерація контенту для лінкбілдінгу
  18. Висновки

За останній час SEO спеціалісти роблять ставки на наступні методи посилальної оптимізації, оскільки пошукові системи сприймають їх як природні.

Перелічимо їх:

  • Якісний контент, який буде спонукати користувачів самим залишати посилання на Вас.

  • Гостьовий блогінг.

  • Крауд маркетинг.

  • Аутрич.

  • Цифровий PR. Отримання згадок у ЗМІ та авторитетних ресурсах.

  • Використання ChatGPT.

Гугл карає за неприродне нарощування посилальної маси, тому грамотна стратегія з зовнішньої оптимізації має важливе значення.

Вплив алгоритмів Google на пошукову оптимізацію

Мета кожного оновлення алгоритмів пошукових систем - боротьба з маніпуляціями та підвищення якості видачі.

Розглянемо останні два оновлення:

  • December 2024 spam update (19/12/24) - виявлення штучно зрощеної посилальної маси та песимізація пошукової видачі сайтів, що зібрали таких донорів.

  • December 2024 core update (12/12/24) - посилення алгоритмів, що оцінюють E-E-A-T (experience, expertise, authority, trust)

Всі ці оновлення призвели до того, що посилання більше не працюють у відриві від контенту та репутації сайту. Google оцінює не тільки саме посилання, але і його оточення, фактори поведінки, природність появи. У 2025 році важливо будувати профіль посилання таким чином, щоб він виглядав максимально органічно і був корисний користувачам.

Далі у статті розберемо ключові тренди та стратегії успішного лінкбілдингу у 2025 році.

Ключові фактори, що впливають на цінність посилання

Спочатку розглянемо суто технічні показники.

>

Таку табличку з формулами рекомендує Сергій Devaka Кокшаров.

  • Авторитетність донора -  (DR/UR)  доменний рейтинг УРЛа. Домени с високими показниками оцінюються вище.

  • Dofollow referral domains - це кількість доменів, що посилаються на донора із dofollow-посиланнями. Вхідні посилання.

  • Dofollow linked domains – це кількість доменів, на які посилається  донор зі свого сайту з dofollow-посиланнями. Вихідні посилання.

  • Traffic organic - органічний трафік. Кількість відвідувачів які відвідали сайт з пошукової системи.

  • SpamRank= Dofollow linked domains/Dofollow ref. domains - співвідношення між вхідними та вихідними посиланнями. Мусить бути менше 100.

  • DevakaRank=Traffic /SpamRank - співвідношення органічного трафіку та SpamRank. Мусить  бути менше ніж 1.

Тепер розглянемо інші фактори підбору.

  • Тематика та релевантність – посилання з сайтів, близьких за тематикою, мають більший ефект. Але новинні сайти - універсальні, вони підходять усім. Але тематичність

  • Контекст посилання – розташування всередині осмисленого контенту, а не у футері чи сайд барі.

Контент мусить відповідати принципу E-E-A-T.

  • Google дедалі активніше оцінює репутацію сайтів та авторів контенту. Посилання тепер відіграють важливу роль у SEO, а й у формуванні E-E-A-T.

Для ефективного лінкбілдингу важливо не просто отримати посилання, а зробити це так, щоб воно виглядало органічно та приносило реальну користь користувачам.

Боротьба Google з маніпулятивними посиланнями

Пошуковик продовжить удосконалювати алгоритми виявлення неприродних посилань.

Основними направленнями боротьби у 2025 році будуть:

  • Фільтрація покупних посилань. Гугл їх виявить та знизить вагу.

  • Знецінення PBN та лінк-ферм.

  • Визначення автоматичного лінкбілдінга.

Якщо раніше санкції за неякісні посилання застосовувалися вручну, то тепер алгоритми Google працюють в автоматичному режимі, виявляючи маніпуляції та знижуючи цінність посилань.

Ефективні стратегії лінкбілдінга у 2025 році

Посилальна маса безпосередньо впливає на органічний трафік.

На даному графіку показана статистика за період з вересня 2024 року по лютий 2025 року.

При зростанні кількості доменів-донорів на 16% органічний трафік зріс на 17%.

Які саме стратегії будуть актуальними у 2025 році.

Цифровий PR та природне нарощування посилальної маси

Цифровий PR - один з найефективніших методів нарощування посилальної маси. Оскільки він дозволяє природнім шляхом отримати посилання з автортетних майданчиків.

Ключові методи цифрового PR:

  • Новинні інформаційні приводи - створюйте унікальні випробування, опитувань, аналітики, які підхоплюють ЗМІ.

  • Вірусний контент - статті, інфографіки, відео, які користувачі охоче репостять.

  • Експертні коментарі - брати участь в обговореннях на популярних ресурсах, цитування у ЗМІ.

  • Робота з блогерами, журналістами - відповіді на запити журналістів з метою отримання обміном посиланнями.

Отримання таких посилань найбільш трудомісткий процес, проте він є найефективніший, оскільки є природній та підвищує авторитет сайту, що просувається.

Гостьовий постінг

Розглянемо як робити ефективні гостьові статті

Постінг у старому сенсі вже не працює, тому розглянемо, як робити це по-новому:

  • Уникайте массового гостьового постинга.

  • Пишіть глибокі та експертні матеріали.

  • Розміщуйте статті тільки на якісних донорах, з живим трафіком та доброю репутацією.

  • Працюйте за принципом контентного обміну, коли стаття приносить цінність обом сторонам.

  • Згадування бренду без посилання також позитивно впливає на оптимізування потенційного реципієнта.

Гостьові статті повинні бути не просто способом отримати посилання, а частиною контент-маркетингу та побудови авторитету.

Крауд-маркетинг

Крауд-маркетинг залишається важливим інструментом для органічної зовнішньої оптимізації.

Як він буде працювати у 2025 році:

  • Форуми та спеціалізовані спільноти. Форуми, мабуть, для “старої гвардії”.

  • Q&A (Quora, Stack Exchange).

  • Соціальна мережа. За допомогою обговорень, коментарів, репостів та рекомендацій. 

  • Коментарі у блогах.

  • Партнерськи програми.

  • Розміщення постів у Телеграм каналах та Вайбері.

Головні правила:

  • Посилання мусить бути корисним та природнім.

  • Не спамити.

  • Працювати з активними обговореннями та залучати живий трафік.

Аутрич (outreach)

Це персональна домовленість з власниками сайтів або адміністраторами про розміщення посилань.

Як зробити його ефективним:

  • Використовувати індивідуальний підхід при складанні листа про розміщення або обмін посиланнями індивідуальний підхід.Такі листи можна генерувати за допомогою ChatGPT.

  • Пропонуйте вигідне партнерство, а не просто просіть посилання.

  • Використовуйте авторитетні платформи (LinkedIn, особисті блоги, тематичні сайти).

У даній таблиці ми бачимо залучення 117 сеансів від користувачів, які зайшли до Фріхоста з сайту ITC community.

Ефективний аутрич вимагає часу та якісного спілкування, але дає найнадійніші та найцінніші посилання.

Використання PBN в умовах посилення алгоритмів

Мережі сайтів-донорів (PBN) переживають не найкращі часи, але все що працюють, якщо використовувати їх обережно.

Як адаптувати PBN у 2025 році:

  • Різні IP, хостинги, CMS - ці сайти мусять виглядати, як різні та неспоріднені.

  • Сайти мусять бути повноцінними та якісними, а не просто донорами посилань.

  • Ці донори мусять бути з чистою історією, уникайте поганих дропів.

  • Контент мусить виглядати природно, не треба розміщувати всі посилання на один сайт.

Google все краще виявляє штучні мережі PBN - це стратегія з високими ризиками та значними витратами.

У 2025 році вона актуальна лише для просунутих SEO спеціалістів, які розуміють усі нюанси.

Але, як на мене, краще ті зусилля та бюджет, що витрачаються на PBN, витратити на створення якісного контенту, який буде залучати природні посилання.

Анкорні або безанкорні посилання. Що обрати?

Посилальна маса має виглядати природно. Якщо анкорних посилань буде забагато, то пошукова система сприймає це як маніпуляцію та песимізує реципієнта.

Тому оптимальна частка анкорнх посилань до 10%.

Можна проаналізувати яка пропорція у Ваших топових конкурентів та дотримуватись такої пропорції. Але оптимальна частка анкорних посилань 5-10%.

Це стосується принаймні зовнішніх посилань.

Щодо внутрішніх посилань - то можна дотримуватися частки у 20%. Для інших посилань використовуйте URL, а також “тут”, “докладніше” та інше.

Використовуйте природне входження ключових слів поряд з посланнями.

Dofollow та nofollow посилання. Як має виглядати природний профіль

Dofollow посилання це ті посилання, що передають посилальну вагу. Вони його передають через Link Insertion, аутріч, гостьовий постинг або біржі посилань.

Nofollow посилання не передають посилальну вагу, проте вони теж мають велике значенння, оскільки це надає посилальному профілю природній вигляд.

Багато авторитетних форумів та ресурсів, наприклад Wikipedia, мають саме такі зовнішні посилання.

Як же визначити пропорцію між Dofollow и Nofollow посланнями?

Треба дослідити такі показники у топових конкурентів, записати та порахувати середній по медіані. Наприклад, кількість Nofollow посилань: 11%, 14%, 13%,  8%, 15%. На медіані знаходиться показник - 13%.

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею: “Як розробити Link Building стратегію?”.

Використання тільки відкритих посилань може обмежити можливості розміщення на великих, трастових майданчиках.

Sponsored - посилання у рекламних та партнерських матеріалах

Хоча посилання такого типу і не є особливо цінними, проте їх наявність необхідна для створення природного профілю.

Помилки та ризики лінкбілдінга 2025

Розглянемо помилки, які слід уникати, щоб не потрапити під санкції пошуковика за неправильний лінкбілдінг.

Купівля дроп-доменів з історією

Придбання дроп-доменів з метою PBN або 301 редиректа. Якщо дроп, або був під санкціями то Гугл може песимізувати посилання, які надає такі донори.

Зловживання анкорними посиланнями

Висока частка комерційних анкорів виглядає неприродньо. Пошукова система може сприйняти це як маніпуляцію та знизити позицію.

Як вже було зазначено рекомендована частка комерційних анкорних посилань - 5-10%.

Масова закупівля посилань на біржах

Не зловживайте біржами. Принаймні ви зекономите на комісійних платежах.

Різке та масове нарощування посилальної маси через біржі призведе до санкцій та песимізації.

Посилання з нерелевантних та заспамлених донорів

Розміщення посилань на сайтах, що не пов'язані з Вашою тематикою або з низькою якістю контента. Пошукова система може ігнорувати такі посилання та песимізувати її.

Сервіси, що рекомендується використовувати у лінкбілдінгу у 2025 році

Google Analytics дозволяє відстежувати трафік, конверсії та поведінку користувачів на сайті.

Інструменти Ahrefs, Moz і Serpstat надають дані про зворотні посилання, авторитетність доменів та інші SEO-показники.

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею "Українські SEO-сервіси, конструктори сайтів та біржі фріланса" тут.

Використання ChatGPT у лінкбілдінгу 2025

Штучний інтелект відкриває нові можливості для SEO-спеціалістів у побудові посилальної маси.

Розглянемо, що ми можемо робити за допомогою ChatGPT.

Автоматизація процесів аутрічу

Генерація персональних e-mail розсилок

СhatGPT дозволяє генерувати унікальні та переконливі листи для потенційних донорів.

За Вашими завданнями чат може згенерувати декілька варіантів листів.

Наприклад:

Напишіть 2 варіанти листа для потенційного донора від хостингової компанії FREEhost.UA з приводу розміщення статті з 2 посиланнями. Перше посилання на головну сторінку, а друге на сторінку “VPS хостинг”. Розмір листа - 3000 символів без пропусків.

Генерація відповідей на email-запити

Отримавши відповідь Ви можете завантажити його у чат та попросити згенерувати відповідь.

Оптимально, на мою думку,  2 варіанта, легше буде вибрати підходящий, або свій. 

Пошук потенційних донорів

За допомогою скриптів та ChatGPT API можна створювати запити для аналізу SERP та знаходити релевантні сайти для розміщення посилань.

Генерація контенту для лінкбілдінгу

Гостьові статті для лінкбілдінгу

ChatGPT допомагає генерувати оптимізовані тексти для гостьових постів, коментарів на форумах та Q&A-платформах. 

Але найкращим варіантом буде, якщо ви згенеруєте два варіанти, як матеріал для роздумів. На підґрунті можна або обрати один з двох варіантів, або написати свій.

Генерація описів для посилань

Різноманітні варіанти анкорів і текстів для природного лінк-профілю. Цікаві матеріали з цього стріму мене надихнули Рекомендуємо ознайомитися з вебінаром про тренди лінкбілдінгу о 2025 році. Дають багато поживи для роздумів. 

Висновки

  • Якість важливіше за кількість. Google все суворіше контролює штучне нарощування посилальної маси. Тому 2025 - це не про масовість, а релевантність, якість та природність посилань.

  • E-E-A-T та авторитетність донорів. Пошукова система оцінює не тільки саме посилання, але і самого донора. Його контент мусить бути унікальним, експертним, трастовим та мати авторитетних авторів.

  • Природне нарощування посилальної маси. Воно повинно базуватися на Digital PR, гостьову постінгу, аутрічі та крауді. Важливо, щоб користувачі самі розміщували посилання на Вас, завдяки якісному контенту.

  • Різноманіття посилальної маси. Баланс dofollow/nofollow, анкорних и безанкорних посилань робить профіль природнім та допомогає уникнути санкцій та песимізацій. Пропорція мусить ґрунтуватися на пропорціях топових конкурентів. Рекомендація по комерційним анкорним запитам - 5-10%.

  • Ризики PBN та штучних стратегій. Наразі пошуковик нарощує контроль над їх виявленням та санкції за користування. Тому, якщо вирішили застосовувати їх, то для цього треба мати багато досвіду та знань. А як на мене, краще свою енергію, час та ресурси витратити на якісний контент та технічну оптимізацію.

  • ChatGPT та автоматизація. Штучний інтелект та автоматизація повинні значно полегшити роботи SEO спеціалістів з аутрічем, email-розсилками, контентом. Зокрема можна користуватися автоматичною таблицею для оцінки якості донора.

Головний висновок, який можна зробити з трендів link building 2025 - лінки мусять приносити користь перш за все користувачам, а не для SEO показників.

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

 
Дата: 27.02.2025
Автор: Яременко Владислав за редакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA