• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Оглавление

Значення голосового пошуку у сучасному SEO

Як вже зазначалось раніше, у статті “SEO тренди 2023” голосовий пошук набуває все більшої популярності серед пошукових запитів.

Голосовий пошук - це функція пошукової системи, яка дозволяє вводити запит за допомогою голосу, без необхідності введення текстових повідомлень, що в певних умовах зручніше для користувачів. Для SEO-спеціалістів оптимізація під голосовий пошук має важливе значення, оскільки дозволяє поліпшити показники видимості та ранжування.

Мета статті - розглянути, що таке голосовий пошук, його особливості та стратегії для оптимізації контента під запити такого типу..

Розуміння голосових запитів та їх особливості

Голосові запити мають свої особливості та відмінності від текстових запитів.

Розглянемо їх:

  1. Більш довгі запити

При використанні голосових запитів користувачам вже не треба набивати вручну запити, що забирає багато часу. Особливо це стосується запитів з мобільних пристроїв. Середня довжина текстового запиту - 2-3 слова, середня довжина голосового запиту - 3-5 слів та більше.Тому для оптимізації контенту треба використовувати низькочастотні запити з довгими хвостами.

  1. Логічні запитання замість набору слів

Для голосових запитів харакатена наявність в її складі наступних слів: “Як?, Коли?, Скільки?, Де?”. 

Запитання виглядають так, ніби їх ставлять живі люди, виглядають логічно з використанням відмінків. Та мають переважно інформаційний характер.

Наприклад: 

  • Як перевірити ланцюжок сертифікатів?

  • Як зробити бекап сервера linux?

  1. Пріоритетність локальних запитів

Близько 22% голосових запитів з мобільних пристроїв є локальними. Користувачі шукають найближчий до себе магазин, кафе, ресторан.

Наприклад: “Де у Дарниці купити туристичне спорядження?”. На такий запит ми отримуємо магазини,що розташовані найближче. Головне, щоб геолокація була активна.

Для сайтів яких типів рекомендується оптимізувати голосові запити?

Розглянемо типи сайтів для яких оптимізація голосового пошуку буде особливо корисною:

  1. Сайти місцевих підприємств. Ресурси, що представляють локальний бізнес.

Ресторани, перукарні, салона краси, магазини. Користувачі завдяки голосовому пошуку через смартфони будуть шукати найближчий до себе заклад;

  1. Комерційні сайти. Інтернет магазини можуть покращити свої пошукові показники та збільшити кількість каналів трафіку;

  2. Інформаційні та довідкові сайти. Довідники, сайти з рецептами, туристичні інформаційні ресурси та інше;

  3. Новинні та медіа сайти. Користувачі часто використовують голосовий пошук для отримання свіжих новин. А добре оптимізований контент дозволить покращити видимість та пошукову видачу таких ресурсів;

  4. Сайти закладів освіти. Університети, школи, колледжи, курси. Завдяки цьому Ви зможете залучати потенційних студентів до себе.

Оптимізуйте сайт під мобільні пристрої, покращуйте мобільний досвід

Оптимізація під мобільні пристрої є однією з найважливіших умов для оптимізації під голосові запити. Отже, основні голосові запити робляться саме зі смартфонів.

Рекомендуємо ознайомитися зі статтею “Як оптимізувати верстку сайту для використання з мобільних пристроїв”.

Також пам'ятайте про важливість швидкості завантаження сторінок.

Швидкість завантаження сторінок мусить відповідати зеленій зоні Core Web Vital.

Докладніше про це читайте у моїй статті “Core Web Vitals: что это такое и как работает”.

Які ключові слова найчастіше використовуються у голосових запитах

Такі запити залежать від галузі та географії сайта. Проте слід зазначити, що це насамперед складові інформаційних запитів.

Наведемо найрозповсюджені серед них:

  • "Як..."

  • "Що таке..."

  • "Де знайти..."

  • "Як зробити..."

  • "Поради щодо..."

  • "Розклад..."

  • "Найближчий..."

  • "Чи відкрито..."

  • "Рецепт..."

  • "Хто є..."

  • "Скільки коштує..."

  • "Ціна на..."

  • "Порівняти..."

Як бачимо, такі питання притаманні розділу FAQ, Про нас та Контакти.

Аналізуйте конкурентів за голосовими запитами

При підборі тематики для голосових запитів дотримуйтесь наступних принципів:

  • Визначте  своїх конкурентів. Це ті сайти та компанії, які працюють в аналогічній ниші, надають аналогічні послуги та ранжуються за аналогічними пошуковими запитами.

  • Визначте, які голосові пошукові запити вже використовують Ваші конкуренти та які ще намагаються охопити.

  • Дослідіть їх контент. Який формат використовується, який формат структри, чи додають аудіо, відео, картинки. 

  • Чи є підзаголовки та маркувальні списки. 

  • Оцініть якість та релевантність контенту;

  • Порівняйте, як за потенційними пошуковими запитами ранжується Ви та ранжуються конкуренти. Подумайте, як треба покращити контент, щоб ранжуватися вище, ніж конкуренти.

  • Не забувайте про користувацький досвід. Перевірте зручність навігації у конкурентів та у Вас. Також, порiвняйте Core Web Vital свій на конкурентів;

  • Слідкуйте за інноваціями, які впроваджують конкуренти в голосових пошукових запитах.

Які нові функції та особливості з'являються. Це допоможе бути Вам бути у курсі останніх змін та вчасно реагувати на них.

Створіть розділи або сторінки FAQ. Оптимізуйте заголовки та підзаголовки

Голосові запити переважно є інформаційного типу. Тому раціональне оформлення розділів та сторінок FAQ є важливою частиною оптимізації під голосовий пошук.

Розглянемо, як треба оптимізувати розділ FAQ.

Підберіть актуальні та релевантні запитання-відповіді

  • FAQ мусять відповідати семантичному ядру сайту та сторінки, бути релевантними та актуальними;

  • Поміркуйте, як користувачі будуть задавати питання з Вашої тематики та керуючись цим, оптимізуйте заголовки та підзаголовки;

  • Дотримуйтесь зручної навігації;

  • Використовуйте підзаголовки та маркування списків;

  • Для особливо важливих  питань робіть окремі сторінки, статті у блогах та інше;

  • Покращте контент, крім тексту, додайте зображення, відео або аудіо, щоб запропонувати користувачам різні формати та способи отримання інформації;

  • Досліджуйте актуальні рекомендації пошукових систем та покращуйте контент у відповідності з ними;

  • Як приклад оформлення FAQ наведемо Вам сторінку “домен kyiv.ua”.

Використовуйте мікророзмітку schema.org.

Ось приклад. Підставляйте додавайте свої запитання та відповіді.

<script type="application/ld+json">
    {
        "@context": "https://schema.org",
        "@type": "FAQPage",
        "mainEntity": [
             {
            "@type": "Question",
            "name": "Запитання FAQ №1?",
            "acceptedAnswer": {
                "@type": "Answer",
                "text": "Відповідь на FAQ №1 "
            }
       },
         {
            "@type": "Question",
            "name": "Запитання FAQ №2?",
            "acceptedAnswer": {
                "@type": "Answer",
                "text": "Відповідь на FAQ №2"
            }
       }         
        ]}
    </script>

Також використовуйте мікророзмітку “Контакти”.

Скопіювати цей код Ви можете у статті “Що таке місцевий SEO і як його використовують?”. 

У ній ми розглянули,  як оптимізувати сайт під локальний пошук.Рекомендуємо Вам ознайомитися з нею, оскільки ця тема є суміжною с темою, яку ми розлядаємо зараз.

Аналіз результатів оптимізації

Використовуйте системи аналітики

Для виміру ефективності оптимізації використовуйте системи аналітики, зокрема від Google. Перевіряйте наступні метрики: кількість користувачів, які зайшли через голосові запити, час сеансу, конверсії, відмови та інше. Ці показники допоможуть дізнатися, яка стратегія працює найкраще та що і де треба змінити.

Моніторинг позицій голосових пошукових запитів

Регулярно моніторте динаміку пошукової видачі за голосовими запитами за допомогою спеціальних сервісів. Відслідковуйте як свої позиції, так і динаміку позицій конкурентів.

Висновки

З зазанченого у статтті можно зробити наступні висновки:

  1. Голосовий пошук з кожним роком стає все популярнішими та його значущість у SEO оптимізації зростає;

  2. Оптимізація під голосовий пошук дещо відрізняється від оптимізації під звичайний текстовий контент. Його особливість полягає у застосуванні низькочастотних пошукових запитів з довгим хвостом. А також у створенні FAQ розділів та сторінок;

  3. Оптимізуйте заголовки-підзаголовки, додавайте картинки, медіа файли та інше;

  4. Для голосових запитів є свої характерні слова: Як? Що таке? Де знайти? та ін.;

  5. Додавайте мікророзмітку schema.org для  “FAQ” та для “Контактів”;

  6. Оптимізуйте сайт під мобільні пристрої, покращуйте мобільний досвід та Core Web Vital;

  7. Постійно досліджуйте конкурентів та їх стратегію у просуванні таких запитів;

  8. Слідкуйте за актуальними новинами та апдейтами просуванні голосових запитів.

Підписуйтесь на наш телеграм-канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів.

Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

Дата: 21.06.2023
Автор: Яременко Владислав за радакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA