• База знань
  • /
  • Блог
  • /
  • Wiki
  • /
  • ONLINE CHAT
+380 (44) 364 05 71

Стаття також доступна російською (перейти до перегляду).

Зміст:

Чи пов'язані зміни трафіка, які ви бачите, з оновленням чи ще з чимось? Ось поради, які допоможуть підтвердити, чи виключити це.

Зміни пошукових показників відбуваються доволі часто. Такі зміни можуть бути як позитивними, так і негативними. Часто СЕОшники зв'язують погіршення SEO показників з оновленнями пошукових алгоритмів Google. Або виправдовуються цим))))

Але як дізнатися, чи пов'язані зміни показників саме з оновленням пошукових алгоритмів?

Цей чек-лист дозволить Вам відповісти на це запитання. Проаналізуйте його та порівняйте зі своїми даними.

Увага!!!
Оновлена інформація знаходиться в кінці статті. Проскрольте вниз, будь ласка!

Також з'явилась нова стаття за 2023 рік "Що таке Google Core Update та його вплив на SEO".

Перевірте факт оновлення у надійних джерелах інформації

Якщо у Вас виникли  підозри, що сталося оновлення пошукових алгоритмів, необхідно підтвердити ці думки підтвердженням з авторитетних джерел та сервісів.

Розглянемо їх:

  • Пошукова система Google часто сама інформує про оновлення алгоритмів використовуючи для цього Google Search Ranking Updates Page. На цій сторінці Ви знайдете розклад оновлень та коментарі до них;

  • Також можно скористатися наступними системами моніторингами SERP: Mozcast, RankRanger, Cognitive SEO;

  • Про оновлення алгоритмів повідомляє у своєму Твіттері  SEO-гуру Джон Мюллєр;

  • Скористайтеся інструментом “шторм пошукових систем” сервісу Serpstat. 

    Діаграма на цьому інструменті показує динаміку зміни пошукових позицій системи Гугл за останні 30 днів. Чим вищий показник “шторму”, тим більше змінювалась пошукова видача за вказану дату. А отже, більша вірогідність оновлення алгоритмів;

  • Рекомендуємо підписатися на сторінку Addy Osmani, якщо хочете відстежувати оновлення стосовно Core Web Vital.

Перевіряйте вторинні джерела інформації про оновлення алгоритмів

Для перевірки інформації про оновлення рекомендуємо використовувати не тільки спеціальні сервіси для відслідковування змін та новини від профільних блогерів, але і інші джерела інформації, зокрема вторинні. До них відносять SEO сервіси, які публікують новини про оновлення алгоритмів. Їх можно розглядати, як підтвердження Вашіх здогадок про це оновлення.

Це такі сервіси як: Ahrefs.com, Search Engine Land, Moz, Sistrix и Semrush.

Порівняйте, як змінилися позиції Вашого сайту та конкурентів 

Використовуйте сервіс SERanking для дослідження змін пошукових позицій як Ваших, так і конкурентів.

Перейдіть за вкладкою Конкуренти - Додавання.

Якщо позиції змінилися не тільки у Вас, але й у конкурентів - це ознака наявності оновлення алгоритмів пошукових систем.

Якщо коливання сталося у конкурентів в позитивний бік, а у Вас -  в негативний, необхідно уважно дослідити зміни у контенті конкурентів.

Передивіться, що вони зробили: можливо додати нові сторінки, віджети, послуги, дизайн. Обов'язково перевірте E-A-T вашого контенту.

Швидкість завантаження сайту, один із важливих показників E-A-T. Віртуальний хостинг FREEhost.UA забезпечує високу швидкість завантаження сайту за допомогою сучасних серверних технологій та безкоштовного CDN для швидкого завантаження статичного контенту. Всі тарифні плани хостингу включають безкоштовний SSL сертифікат, адже без нього неможлива робота жодного сучасного сайту. Спробуй наш віртуальний хостинг 7 днів безкоштовно та переконайтеся у високій якості послуг.

Перевіряйте дані системи аналітики

За допомогою Гугл Аналітикс та Сеарч Консоль.

Порівняйте дані за допомогою системи аналітики.

Порівняйте період, що досліджується на вплив оновлення алгоритмів, з аналогічним періодом минулого року.

Увага! Дні тижня також повинні збігатися. Тобто, якщо поточний період - Пн.  12/09/22 - Нд. 18/09/22, то порівнювати потрібно з періодом пн. 13/09/22 - нд. 19/09/22.

В незалежності від сфери діяльності сайту його SEO цикл становить - один тиждень. Тому і порівнювати треба період з понеділка по неділю.

Графіки на Гугл Аналітікс практично паралельні

Графіки на Сеарч Консоль також ідентичні. Стрибків немає.

Треба дослідити та порівняти отримані графіки відвідування, чи немає різких стрибків. Як в бік збільшення, так і у бік зменшення.

Перевіряйте зміни у інших пошукових системах

Якщо Ви помітили зміни у показниках гугл Аналітікс та Сеарч Консоль, рекомендуємо перевірити такі показники і в інших пошукових системах. 

Наприклад Microsoft Bing.

  1. Показники Гугл впали, а Bing не змінились? Це говорить про оновлення алгоритмів;

  2. Показники погіршились в обох пошукових системах? Треба звернути увагу на технічні проблеми. 

Мій органічний трафік коливається. В чому причина?

Якщо коливання трафіку та органічної видачі сталося, але Ви виключили, що це пов'язано з оновленням алгоритмів.

Розглянемо інші причини, через які можуть мати місце коливання трафіку.

Перевірте якість свого контенту

Перевірте чи відповідає Ваш контент вимогам Гугла щодо якості. 

Контент повинен перш за все бути для людей, а не для пошукових систем.

Як визначити його якість.

Рекомендуємо ознайомитися з рекомендаціями у розділу “Рекомендації щодо якості контенту та підготовки його до оновлення алгоритма” статті “Google Helpful Content Update - що це за алгоритм та що про нього треба знати?”.

Офлайн просування та брендові запити

Іноді підвищення відвідуваності може бути пов'язаним і з просуванням бренду.

Поцікавтесь у свого замовника чи маркетолога, чи були якісь публікації або маркетингові акції та реклама оф лайні?Наприклад у моїй SEO практиці мав місце такий випадок. Я займався просуванням інтернет-магазину пряжок ременів, які виготовляються у Львові.У травні 2019 року спостерігалося різке зростання органічного трафіка за профільними ключовими словами та особливо за брендовими запитами.

докладніше про такі запити у статті “Брендовий трафік та способи їх нарощування”.

Після спільного обговорення ми з колегами дійшли висновку, що це пов'язано з травневими святами, та з тим, що у перші вихідні травня відзначається День міста.

Потік туристів у Львів зростає. А цей магазин був доволі впізнаваний у Львові.

Люди повернулися додому та почали замовляти ремені та пряжки онлайн для своїх знайомих та друзів.

Крім того травень - це початок літнього сезону, отже має місце сезонне зростання.

Сезонні коливання можна відслідковувати за допомогою Google Trends.

Згадування у соціальних мережах та на YouTube

Зростання органічного трафіка може бути зумовлене згадування Вашого сайту, в тому числі з посиланям у соціальних сторінках, а також на Youtube каналах.

Дуже бажано, щоб ці сторінки належали профільним та авторитетним експертам.

Щоб вони згадували Ваш контент або послуги.

Наприклад, “докладніше про тему, яку я згадав читайте тут”. 

Спам-трафік

Можливо у системі аналітики та на лічильниках Ви побачите різке та нічим не обґрунтоване зростання трафіку. Але це може бути спам-трафік, який може призвести до песимізації сайту.

Для його виявлення треба проаналізувати журнал сервера (server log)  та систему аналітики на наступні показники:

  1. З якої країни,  регіону чи ресурсу спостерігається аномальне зростання. Чи є це джерело єдиним;

  2. Чи вносились зміни у брандмауері чи CDN які могли призвести до зміни кількості трафіку.

Санкції, що прийняті вручну. Перевірте Search Console

Зайдіть на Google Search Console та перевірте сайт на проблеми безпеки.

Можливо Вас повідомили про виникнення проблем, які треба усунути.

Кількість та якість посилальної маси

Зниження позицій може бути пов'язане зі різким зниженням кількості доменів-донорів та сторінок, що посилаються на Вас. У наш час це може бути пов'язано з видаленням українських посилань з російських донорів. Також необхідно регулярно перевіряти якість посилань. Використовуйте для контролю та пакетного аналізу наступні сервіси: ahrefs.com, serpstat.com,similarweb.com. Поступово та пропорційно відправляйте на відхилення погані та биті посилання. Хоча найкращий варіант - це взагалі їх видалити з донора. Докладніше про вироблення посилальної стратегії дивіться тут.

Front-end (зовнішні) зміни

На пошукові результати можуть вплинути і зміни у зовнішньому вигляді сайта.

Це може бути: додавання чи видалення певного текста, картинки, банера, зміна структури сайту.

На швидкість завантаження та на показники Core Web Vitals може вплинути завантаження звичайного слайдера,  банера чи плагіна.

Докладніше про Core Web Vitals та його покращення дивіться тут.

Рекомендуємо вести журнал, у якому фіксувати всі зміни,  які були внесені на Ваш сайт. Усіма учасниками просування та технічної підтримки.

Фіксувати треба дату, час, суть змін та того, ким ці зміни були внесені.

Висновки

  • Перевіряйте повідомлення про оновлення з надійними та авторитетних джерел:

    • блоги профільних SEO спеціалістів наприклад Джона Мюллера та Addy Osmani;

    • повідомлення від Google Search Ranking Updates Page;

    • спеціальні сервіси. Шторм пошукових систем від Serpstat.

  • При погіршенні показників перевіряйте наступне:

    • якість та унікальність контента;

    • показники аналітики періода, коли ймовірно був апдейт та аналогічний період минулого року. Але у такі самі дні тижня.

  • Порівнюйте зміни пошукових позицій Вашого сайту та конкурентів. Якщо зміни є не лише у Вас, то скоріш за все - це оновлення алгоритмів.

  • Пам'ятайте, що причини коливання трафіку можуть бути не лише через, або завдяки апдейту. А саме:

    • оффлайн чи брендову розкрутку;

    • згадування у соцмережах та Ютуб каналах;

    • спам трафік;

    • ручні санкції;

    • якість посилальної маси;

    • фронт енд зміни.

При написанні статті використовувався матеріал Nichola Stott на ресурсі https://searchengineland.com/.

Підписуйтесь на наш телеграм–канал https://t.me/freehostua, щоб бути в курсі нових корисних матеріалів. Дивіться наш канал Youtube на https://www.youtube.com/freehostua.

Ми у чомусь помилилися, чи щось пропустили?

Напишіть Про це у коментарях, ми з задоволенням відповімо та обговорюємо Ваші зауваження та пропозиції.

Розгортання October 2022 Spam Update

Увага, оновлення статті!!!
Нещодавно, орієнтовно з 19 по 21 жовтня було проведено розгортання October 2022 Spam Update. Це антиспам алгоритм. Оновлення пошукових позицій одразу після завершення апдейта показують і спеціальні системи SERP моніторинга.
RankRanger

Зміна пошукових позицій RankRanger

Mozcast

Зміна пошукових позицій Mozcast

Те, що це антиспам апдейт підтвердив і Джон Мюллер: “Це антиспам-оновлення. Якщо ви робите спам, можливо, потрібно перестати це робити”.
Як вийти з таких фільтрів можна судити з цитати Мюллера.
А як на Вас вплинув цей аплдейт? Чи помітили Ви якісь зміни у видачі ці дати? Якщо звичай но Вам було до цього, через ескалацію та віялові відключення…

Дата: 03.11.2022
Автор: Яременко Владислав за радакцією Євгена Шермана
Голосування

Авторам статті важлива Ваша думка. Будемо раді його обговорити з Вами:

comments powered by Disqus
navigate
go
exit
Дякуємо, що обираєте FREEhost.UA